Máte sítě. Máte kampaně. A sem tam se do nich podíváte. Zejména na ta kouzelná čísílka. Někdy rostou, jindy klesají. Někdy svými posty a kampaněmi oslovíte desítky tisíc lidí, jindy jen drobnější tisíce. Je vůbec dosah důležitý? Měli byste tuto metriku vůbec sledovat? A proč není vhodné hnát se jen za dosahy?
Novinka: Příspěvky můžete měnit už i po zasponzorování. Jak na to?
Zveřejnili jste na Facebooku příspěvek, úspěšně jste jej zasponzorovali a nyní jste si všimli hrubky jako vrata? Chcete příspěvek upravit, ale najednou to už nejde? Facebook je v tomto ohledu nekompromisní - zasponzorované příspěvky nejde upravovat ani měnit. Tedy, nešlo to ještě donedávna. Nyní se objevila skulinka, díky které můžete toto pravidlo obejít. A já jsem tuto skulinku objevila! Čtěte dále a vše se dozvíte.
Úpravy sponzorovaného obsahu na Facebooku
Upravit sponzorovaný obsah na Facebooku byl donedávna obrovský problém. Jakmile jste totiž jednou příspěvek na vaší zdi zasponzorovali, už jej nikdy nebylo možné nijak upravit.
Jedinou možností bylo příspěvek ze zdi smazat a znovu jej nahrát s úpravou. Jenže tak jste zase přišli o veškeré reakce vašich fanoušků, tedy o všechny lajky, komentáře i sdílení.
Člověk si tedy musel hodně dobře rozmyslet, zda se do úpravy příspěvku pustí, anebo přivře oči a nechá příspěvek příspěvkem.
Dnes už můžete upravit i zasponzorovaný příspěvek
Dnes je naštěstí možné upravit už i sponzorované příspěvky. Ale nepředstavujte si, že kliknete na "Upravit příspěvek" a bude vymalováno. Tak jednoduché to bohužel není.
Jak na to?
Nejprve je nutné placenou propagaci příspěvku pozastavit. Vejděte tedy do Správce reklam a zde v sadách reklam klikněte na modré tlačítko u vaší propagace:

Tím vaši reklamu pozastavíte.
Následně se vraťte opět na zeď svého profilu a zde již normálně bez problémů můžete upravovat daný příspěvek.

Jakmile máte příspěvek upravený podle svých představ (doporučuji si jej ještě alespoň 3x přečíst a nechat jej zkontrolovat ještě někým jiným), opět se vraťte do Správce reklam a zde stejným způsobem, jako jste reklamu pozastavili, můžete reklamu znovu spustit.
U příspěvků není možné upravovat vše
Pokud jste se teď rozzářili, že můžete v budoucnu měnit příspěvky, jak se vám zlíbí a že už tedy nemusíte jejich kvalitu tolik řešit, asi vás teď zklamu. Bohužel je takto možné upravovat pouze text příspěvku a fotografii u příspěvku.
Video tímto způsobem není možné po jeho zveřejnění na Facebooku měnit nebo upravovat.
Pokud tedy chcete zveřejněné video vyměnit za nějaké jiné, není to možné.
U videa je tak či tak nutné jeho smazání a znovu nahrání na profil. Můžete ale k němu kdykoliv později přiložit titulky, opravit popisek či změnit jeho náhledovou fotografii. To možné je. Ale není možné jej zcela vyměnit za nějaké jiné. To Facebook bohužel neumožňuje.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si, co je nového
Jak konečně nakopnout prodeje přes Facebook?
Správa sociálních sítí a online reklama nejsou o náhodě. Pokud jste si doteď mysleli, že pustíte jednu kampaň za 1 000 Kč měsíčně a stane se zázrak, tak vás bohužel zklamu. Pokud chcete na Facebooku prodávat, je potřeba mít v ruce jasnou strategii, která dává algoritmu dostatek dat a informací. Tím základním, co rozhoduje o výkonu kampaně, je ...
V oblasti firemních soc. sítí se pohybuju už 10 let (bože, já jsem stará :-D ). A za tu dobu se tohle prostřední extrémně proměnilo. Od doby, kdy jsme si vymýšleli texty sami a stahovali si fotky jen z fotobank, přes tvorbu vlastních fotografií, až po nutnost tvoření hlavně videí a tvorbu textů s pomocí AI. Byla to divoká jízda a věřím, že ...