Nemusíte draze platit, abyste na Facebooku zazářili

26.02.2017

Často se setkávám s klienty, kteří si myslí, že bez placené reklamy nemají na Facebooku šanci. Možná ano, možná ne. Podle mě je vše jen o přístupu. Pokud totiž k Facebooku přistoupíte správným způsobem, můžete zazářit aniž byste do reklamy vložili jedinou korunu.

Tvořte si obsah na Facebook sami

I když jsem hned prvním tipem sama proti sobě, je v něm nejhlubší pravda. Jen vy jste totiž u vás ve firmě každý den. Jen vy přesně víte, co se u vás právě teď děje. Jen vy můžete vyfotit nějakou zajímavost, okamžik, nějakou situaci. To vám neudělá žádný externí marketingový specialista. Ten totiž u vás nebude každý den, aby toto všechno monitoroval.

Proto pokud můžete, tvořte obsah sami z každodenních maličkostí. Osobní příběhy nejvíce táhnou. Ať už bude informovat o čemkoliv, pokud to budete psát od srdce, založeno na skutečnosti a bude to skutečně o tom, co teď řešíte, budete mít obrovský úspěch.

Nastavte si automatické odpovědi u zpráv

Chápu, že nemůžete vysedávat na sociálních sítích 24 hodin denně. Jenže právě rychlost reakcí je na nich klíčová. Pokud neodpovíte hned, pokud nezareagujete do pár minut, pokud o sobě zkrátka nedáte vědět v řádech okamžiků, nebudete pro fanoušky zajímaví a ti raději zvolí konkurenci, která jim hned odepíše. Přitom stačí tak málo.

Na svém firemním profilu nahoře vpravo klikněte na "Nastavení". Vyberte v menu "Zprávy" a zde nastavte automatické odpovědi ve vaší nepřítomnosti. Nemusíte tak na Facebooku vysedávat 24 hodin denně a sledovat, zda vám někdo nenapsal. Stačí uvést, že byla zpráva přijata a že odepíšete jak nejdříve to bude možné. Daný fanoušek uvidí, že vám na něm záleží a že jeho dotaz, poznámku či zpětnou vazbu zpracováváte.

Pracujte s "lajky" svých fanoušků

Již delší dobu mě trápí jeden nešvar českých facebookařů. Možná o tom dokonce napíšu celý jeden článek. Jedná se o naprostou ignoraci lajků vašich fanoušků. Všiml si vůbec někdo, že když dostanete lajk od vašeho fanouška, že jej následně díky toho můžete pozvat, aby dal "To se mi líbí" vaší stránce?

Zatím žádný z mých dosavadních klientů tuto možnost nevyužil. Přitom jsem zjistila, že když jsem takto oslovila nějakého fanouška, byla až 75 % šance, že skutečně "To se mi líbí" stránce dá. Je to mnohem více než třeba u placené reklamy. U té totiž má na vybranou, prostě daný příspěvek přeskočí. Ovšem u této možnosti obdrží přímo do svých osobních upozornění zprávu, že by měl "lajknout" daný profil, a to už většina lidí potvrdí.

Peníze nejsou na Facebooku všechno

I když díky reklamě budou vaše příspěvky viditelnější, i když si tak zajistíte jistý přísun nových fanoušků a i když je to dozajista dobrá cesta ke zviditelnění vaší stránky, není to všechno. Na prvním místě bychom měli 100% využívat všech neplacených možností, které nám Facebook poskytuje. Až pak bychom měli sáhnout po placené reklamě.

A tip nakonec - přestože si můžete za poměrně málo peněz koupit fanoušky pro váš facebookový profil, nedělejte to! Znetvoříte si tak facebookové statistiky. Raději oslovte všechny své kamarády, aby byli tak hodní a dali vaší stránce "Like", pak se pokuste podobně oslovit své věrné klienty, sáhněte po placené reklamě, zorganizujte soutěž, díky které několik fanoušků získáte, ale nikdy si nové fanoušky nekupujte!

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si, co je nového

Název firemního profilu na Facebooku. Jedna z nejdůležitějších věcí v rámci firemního marketingu. Je to totiž právě název, který vidí vaši fanoušci jako první. Může odhalovat obsah vašeho profilu, přibližovat obor vašeho podnikání, anebo jednoduše odkazovat na vaši firmu. Někdy je to s názvem firemního profilu velice jednoduché - prostě to bude ...

Často se setkávám s otázkou, zda je Facebook, či všeobecně sociální sítě, pro firmy zdarma? V první chvíli se nad tím člověk pousměje a odpoví si, že samozřejmě ano, firemní profil na Facebooku nic nestojí a může jej zde mít každý - od malého podnikatele až po nadnárodní giganty.

Mít firemní profil na Instagramu je dnes stejně běžné, jako mít webovou stránku nebo e-mailovou adresu. Ovšem často se stává, že zde nakonec firmy nemají co vkládat. Buď neví, co publikovat, anebo na to jednoduše nemají čas. A tak přichází na scénu koketování s myšlenkou, zda tento profil raději úplně nezrušit.