Nejčastější nešvary českých facebookařů

26.10.2017

Tipů a rad, jak spravovat facebookový profil co nejlépe, najdete na internetu nespočet. I když by měl být profil originální a zcela odlišný od ostatních, existuje pár pravidel, která by se měla dodržovat napříč všemi stránkami i sociálními sítěmi. Zeptala jsem se proto mých kamarádek, správkyň sociálních sítí, jaké prohřešky správců sociálních sítí by vypíchly. A zde je jejich odpověď.

Facebook není jen o zábavě

A začneme hned závažným problémem v české společnosti. Upozorňuje na něj Lucie Kocurová: "Jako největší problém vnímám to, že majitelé firem si mnohdy neuvědomují sílu Facebooku, a tak na něho nekladou takový důraz." S tím nemůžu než souhlasit.

Facebook je sice stále sociální sítí, která má propojovat a bavit lidi, ale možnosti pro firmy jsou zde více než bohaté. Můžete zde velice jednoduše oslovit svou cílovou skupinu, a to třeba za poloviční rozpočet než u jiných možností.

"Často stačí malá investice, která se mnohonásobně klientovi vrátí. Kromě toho správci sociálních sítí někdy neumí zvolit správnou komunikaci se svými fanoušky a pak není divu, že se výsledky nedostavují," dodává Lucie Kocurová.

Pozor na gramatické chyby

Na další prohřešky upozorňuje má další kamarádka, Dominika Roháčová. Jakmile už totiž firma vyšperkuje styl komunikace, měla by vyšperkovat i samotný text. "Největšími chybami českých Facebooků a Facebookářů jsou hrubky, pravopisné chyby, fotky bez popisků a strohý text bez kapičky vtipu," vyjmenovává problémy Dominika.

Musíte zároveň pamatovat na to, že i ředitel nadnárodní korporace je jen člověk a chce se na Facebooku či jiných sociálních sítích pobavit. Pokud ho tedy vaše příspěvky nepobaví, nic mu neřeknou, nebo budou s obrovskou hrubkou, nejspíš už váš profil nebude sledovat.

Co spousta správců dělá špatně?

A na co dalšího upozorňuje Dominika? "Podle mě spousta správců sociálních sítí nahrává na timeline fotky různých rozměrů - jednou čtverec, jednou obdélník na šířku, jednou obdélník na výšku. Potom zde také přidávají nekvalitní a neatraktivní fotografie. Zaplácávají timeline různými blbostmi (sdílení z různých "vtipných" stránek) nebo skládají příspěvků bez špetky logiky. Například přidávají na Facebook příspěvky letního charakteru, když je podzim, mluví o neaktuálních věcech, přidají 4 příspěvky stejného ražení hned pod sebou apod.," popisuje nešvary Dominika.

Pár slov závěrem

Pamatujte tedy, že Facebook není prodejní kanál, na který musíte za každou cenu protlačit svůj produkt a v každém příspěvku hlásat, že je sleva. "Jde o to zvýšit povědomí, ne hned teď vytáčet horkou linku a koupit," uzavírá své povídání Dominika Roháčová. A já jen dodám, pamatujte, že facebookem chcete na prvním místě zvýšit povědomí o značce a vybudovat si fanouškovskou důvěru. Pokud se vám toto podaří, dostaví se ve výsledku i samotné prodeje.

A o čem tedy psát, když chcete být na Facebooku kreativní? To si můžete přečíst v mém článku O čem psát? Aneb když chcete být kreativní, ale kreativita nepřichází.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si, co je nového

Stojíte před klíčovou otázkou: Dosáhli jsme 20% PNO na Facebooku - je to málo, nebo strašně hodně a musíme s tím začít něco dělat? Jaké PNO je na Facebooku vlastně "to správné"? A co když se na Facebooku nedokážete dostat pod 30% PNO? O tom všem se dočtete v tomto článku.

Nabízíte své produkty a služby pro Čechy, Slováky, ale i zákazníky z dalších zemí? Na webu to máte jednoduše vyřešené jazykovými mutacemi a různými měnami. Jenže, jak to vyřešit na soc. sítích?!