Nejčastější nešvary českých facebookařů

26.10.2017

Tipů a rad, jak spravovat facebookový profil co nejlépe, najdete na internetu nespočet. I když by měl být profil originální a zcela odlišný od ostatních, existuje pár pravidel, která by se měla dodržovat napříč všemi stránkami i sociálními sítěmi. Zeptala jsem se proto mých kamarádek, správkyň sociálních sítí, jaké prohřešky správců sociálních sítí by vypíchly. A zde je jejich odpověď.

Facebook není jen o zábavě

A začneme hned závažným problémem v české společnosti. Upozorňuje na něj Lucie Kocurová: "Jako největší problém vnímám to, že majitelé firem si mnohdy neuvědomují sílu Facebooku, a tak na něho nekladou takový důraz." S tím nemůžu než souhlasit.

Facebook je sice stále sociální sítí, která má propojovat a bavit lidi, ale možnosti pro firmy jsou zde více než bohaté. Můžete zde velice jednoduše oslovit svou cílovou skupinu, a to třeba za poloviční rozpočet než u jiných možností.

"Často stačí malá investice, která se mnohonásobně klientovi vrátí. Kromě toho správci sociálních sítí někdy neumí zvolit správnou komunikaci se svými fanoušky a pak není divu, že se výsledky nedostavují," dodává Lucie Kocurová.

Pozor na gramatické chyby

Na další prohřešky upozorňuje má další kamarádka, Dominika Roháčová. Jakmile už totiž firma vyšperkuje styl komunikace, měla by vyšperkovat i samotný text. "Největšími chybami českých Facebooků a Facebookářů jsou hrubky, pravopisné chyby, fotky bez popisků a strohý text bez kapičky vtipu," vyjmenovává problémy Dominika.

Musíte zároveň pamatovat na to, že i ředitel nadnárodní korporace je jen člověk a chce se na Facebooku či jiných sociálních sítích pobavit. Pokud ho tedy vaše příspěvky nepobaví, nic mu neřeknou, nebo budou s obrovskou hrubkou, nejspíš už váš profil nebude sledovat.

Co spousta správců dělá špatně?

A na co dalšího upozorňuje Dominika? "Podle mě spousta správců sociálních sítí nahrává na timeline fotky různých rozměrů - jednou čtverec, jednou obdélník na šířku, jednou obdélník na výšku. Potom zde také přidávají nekvalitní a neatraktivní fotografie. Zaplácávají timeline různými blbostmi (sdílení z různých "vtipných" stránek) nebo skládají příspěvků bez špetky logiky. Například přidávají na Facebook příspěvky letního charakteru, když je podzim, mluví o neaktuálních věcech, přidají 4 příspěvky stejného ražení hned pod sebou apod.," popisuje nešvary Dominika.

Pár slov závěrem

Pamatujte tedy, že Facebook není prodejní kanál, na který musíte za každou cenu protlačit svůj produkt a v každém příspěvku hlásat, že je sleva. "Jde o to zvýšit povědomí, ne hned teď vytáčet horkou linku a koupit," uzavírá své povídání Dominika Roháčová. A já jen dodám, pamatujte, že facebookem chcete na prvním místě zvýšit povědomí o značce a vybudovat si fanouškovskou důvěru. Pokud se vám toto podaří, dostaví se ve výsledku i samotné prodeje.

A o čem tedy psát, když chcete být na Facebooku kreativní? To si můžete přečíst v mém článku O čem psát? Aneb když chcete být kreativní, ale kreativita nepřichází.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si, co je nového

Hashtag. Setkali jste se nyní s tímto pojmem poprvé v životě? Zaujalo vás to? Co to vlastně ten hashtag je? Jak se správně používá? A k čemu vám vůbec bude dobrý? To všechno se dozvíte právě zde.

V dnešní době by snad každý chtěl prorazit na sociálních sítích. Firmy, jednotlivci, influenceři, bloggeři, nebo třeba podnikatelé. Zdá se to totiž jako velice snadné. Zveřejníte pár příspěvků a je to! Možná se i vám zdá, že je to brnkačka, ale bohužel tomu tak vůbec není. Pokud chcete prorazit na sociálních sítích, čeká vás spousta práce. A...

Máte Instagram a rádi byste, aby byl jeho dosah co největší? Chtěli byste si zde vybudovat pořádnou fanouškovskou základnu, ale nevíte jak? Hledáte způsoby, jak zvýšit sledovanost na svém Instagramu? Pak jste tady naprosto správně! Není to zase až tak složité, jak by se mohlo na první pohled zdát. V tomto článku vám k tomu dám jednoduchý návod....