Možná jste už o tom někdy slyšeli - když zasáhnete do nastavení reklamy na Facebooku, vyresetuje to její dosavadní výsledky a vrátí jí to do fáze učení. Co konkrétně ale resetuje fázi učení? To bude mým dnešním tématem.
Mark Zuckerberg varuje, že zruší Facebook v Evropě: Kam se mohou firmy přesunout?
Na internetu se množí rychlostí světla alarmující zprávy o možném "vypnutí" Facebooku a Instagramu. Co je na tom pravdy? Je potřeba panikařit? A jak tuto situaci můžete řešit? Vše si v tomto článku rozebereme.

Meta Platforms hasí spor kvůli zpracování osobních údajů
Jádrem celé události je skutečnost, že se společnost Meta Platforms, dříve známá pod stejným názvem jako oblíbená sociální síť Facebook, dostala do sporu s evropskými regulačními úřady.
Jeho příčinou je zpracování osobních údajů uživatelů. Data se přenášejí na servery v USA. Evropská legislativa však požaduje zpracovávání v Evropě. A Facebook není těmto pravidlům momentálně schopen dostát.
Jaké je možné řešení tohoto sporu?
Možné řešení se nabízí:
- Meta Platforms ve své zprávě o hospodaření pro americkou komisi pro cenné papíry navrhuje přijetí nového transatlantického rámce pro předávání údajů.
Pokud k dohodě ovšem nedojde, může služby v podobně sociálních sítí Facebooku a Instagramu v Evropě úplně přestat poskytovat.

Panika se šíří rychlostí světla
To vyvolalo mezi některými uživateli paniku. Facebook i Instagram tvoří důležitou síť vzájemně provázaných subjektů. Mnohé firmy i podnikatelé zde vydělávají většinu svých příjmů, a tak by pro ně vypnutí těchto platforem znamenalo katastrofu.
Hrozí tedy evropským společnostem to, že o ně přijdou, budou muset vypnout spuštěnou reklamu a ztratí i nejdůležitější zdroj příjmů?
Nepanikařte! Zatím se nic nevypíná!
Svět sociálních sítí se může proměnit
Nebojte! Celá situace zřejmě nebude tak fatální, jak vypadá.
Pokud by totiž muselo dojít ke zrušení Facebooku, dosavadní uživatelé by se jednoduše přesunuli na jiné sociální sítě. To je ostatně normální vývoj, k němuž dochází už nyní.
Nejmladší generaci současných školáků už Facebook příliš nezajímá a přesunuli se na TikTok. Prostor se sociálními sítěmi je proto dostatečně široký a firmy si podle svého zaměření vybírají.
Alternativ je přitom už v tuto chvíli mnoho. Zmíním alespoň ty nejznámější:
LinkedIn
Twitter
YouTube
Snapchat
Quora
Reddit
Twitch

Facebook ani Instagram zřejmě končit nebudou
Ovšem ani ty značky, pro které je v současnosti Facebook a Instagram ideálním prostředím a hlavním zdrojem příjmů, se podle expertů nemusejí bát.
Nemusíte se ničeho bát!
Jak uvedl hlavní ekonom BH Securities Štěpán Křeček, je evropský trh pro Meta Platforms jednoduše příliš atraktivní na to, aby ho opustila. Působení v Evropě jí ročně vydělá kolem 29,2 miliard dolarů, což je v přepočtu přibližně 620 miliard Kč.
Nepříznivý dopad na své podnikání ostatně potvrdila i samotná Meta a doplnila, že si z tohoto důvodu odcházet z evropského trhu jednoznačně nepřeje.
Pokud vezmeme v úvahu tento čistě ekonomický aspekt, lze předpokládat, že takovýto prostor, pokud by se po Facebooku uvolnil, by příliš dlouho prázdný nezůstal. Nabízí se zkrátka možnost jej zaplnit jiným zajímavým projektem.
Na uživatele ani firmy tak s vysokou pravděpodobností nijak radikální změny nečekají. Trh se maximálně transformuje do mírně odlišné podoby, což je zcela přirozený proces a dochází k němu už dnes.
Avšak znovu opakuji - rozhodně se není čeho bát! Facebook zatím z evropského trhu neodchází a nejspíš ani neodejde.

Rozhodně se nemusíte obávat, že přijdete o své příjmy
Konec obou populárních sítí v Evropě není příliš reálný. Meta Platforms se svým aktuálním postojem pouze snaží vyjednat pro své působení výhodnější podmínky. Nejspíš ale z evropského trhu neodejde. Pokud vás tedy při čtení těchto zpráv oblil studený pot, co budete dělat, že přijdete o svou obživu a hlavní zdroj příjmů, rozhodně se nemusíte ničeho bát.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si jako první, co je nového
Jak ovlivňuje počasí reklamy na Facebooku
Je to jeden z faktorů, který nedokážete ovlivnit. Přitom někdy ovlivňuje vás a výsledky vašich reklam, a to nejen na soc. sítích. Počasí. Určitě už jste někdy slyšeli, že i počasí může mít vliv na výsledky vašich reklam. Ovšem jak? Do jaké míry? A jak s tím můžete do budoucna pracovat a plánovat? V tomto článku se to pokusím rozklíčovat....
Marketingový rok 2024: Připravte se už teď
Cítíte to? To už nám rok 2024 dýchá na záda. Zdá se to jako naprosto neuvěřitelné, ale už za pouhých 52 dní je tady nový rok 2024. A stejně jako jakýkoliv jiný předcházející rok, tak i ten s číslovkou 2024 přinese spoustu marketingových akcí, událostí a aktivit. Pojďme se na ně tedy s předstihem podívat, abyste se na ně mohli už teď připravit....
Facebook VS. GA4
"Paní Rumpala, ten Facebook si úplně vymýšlí výsledky. Jak máme vyhodnocovat kampaně, když nám reportujte úplné nesmysly? A v Google Analytics 4 zase nemáme zaznamenáno všechno. Podle čeho to máme tedy vyhodnocovat?"
Není kliknutí jako kliknutí
Kliknutí (vše), Kliknutí na odkaz, Zobrazení cílové stránky, Jedinečná kliknutí. Zdánlivě je to všechno stejné. Vždyť se pořád jedná o kliknutí. Jenže! Není kliknutí jako kliknutí. A možná v tomto článku zjistíte, že jste to celou dobu vyhodnocovali špatně.
PNO na Facebooku: Je 20 % málo nebo moc?
Stojíte před klíčovou otázkou: Dosáhli jsme 20% PNO na Facebooku - je to málo, nebo strašně hodně a musíme s tím začít něco dělat? Jaké PNO je na Facebooku vlastně "to správné"? A co když se na Facebooku nedokážete dostat pod 30% PNO? O tom všem se dočtete v tomto článku.