Umělá inteligence ovlivňuje (a do budoucna ještě ovlivní) celou řadu oborů. Mezi ně patří i marketing. Jak mohou nástroje jako ChatGPT pomoct v tomto oboru? Jak je můžete využít při správě svých sociálních sítí? A na co je potřeba si dát velký pozor?
Mark Zuckerberg varuje, že zruší Facebook v Evropě: Kam se mohou firmy přesunout?
Na internetu se množí rychlostí světla alarmující zprávy o možném "vypnutí" Facebooku a Instagramu. Co je na tom pravdy? Je potřeba panikařit? A jak tuto situaci můžete řešit? Vše si v tomto článku rozebereme.

Meta Platforms hasí spor kvůli zpracování osobních údajů
Jádrem celé události je skutečnost, že se společnost Meta Platforms, dříve známá pod stejným názvem jako oblíbená sociální síť Facebook, dostala do sporu s evropskými regulačními úřady.
Jeho příčinou je zpracování osobních údajů uživatelů. Data se přenášejí na servery v USA. Evropská legislativa však požaduje zpracovávání v Evropě. A Facebook není těmto pravidlům momentálně schopen dostát.
Jaké je možné řešení tohoto sporu?
Možné řešení se nabízí:
- Meta Platforms ve své zprávě o hospodaření pro americkou komisi pro cenné papíry navrhuje přijetí nového transatlantického rámce pro předávání údajů.
Pokud k dohodě ovšem nedojde, může služby v podobně sociálních sítí Facebooku a Instagramu v Evropě úplně přestat poskytovat.

Panika se šíří rychlostí světla
To vyvolalo mezi některými uživateli paniku. Facebook i Instagram tvoří důležitou síť vzájemně provázaných subjektů. Mnohé firmy i podnikatelé zde vydělávají většinu svých příjmů, a tak by pro ně vypnutí těchto platforem znamenalo katastrofu.
Hrozí tedy evropským společnostem to, že o ně přijdou, budou muset vypnout spuštěnou reklamu a ztratí i nejdůležitější zdroj příjmů?
Nepanikařte! Zatím se nic nevypíná!
Svět sociálních sítí se může proměnit
Nebojte! Celá situace zřejmě nebude tak fatální, jak vypadá.
Pokud by totiž muselo dojít ke zrušení Facebooku, dosavadní uživatelé by se jednoduše přesunuli na jiné sociální sítě. To je ostatně normální vývoj, k němuž dochází už nyní.
Nejmladší generaci současných školáků už Facebook příliš nezajímá a přesunuli se na TikTok. Prostor se sociálními sítěmi je proto dostatečně široký a firmy si podle svého zaměření vybírají.
Alternativ je přitom už v tuto chvíli mnoho. Zmíním alespoň ty nejznámější:
LinkedIn
Twitter
YouTube
Snapchat
Quora
Reddit
Twitch

Facebook ani Instagram zřejmě končit nebudou
Ovšem ani ty značky, pro které je v současnosti Facebook a Instagram ideálním prostředím a hlavním zdrojem příjmů, se podle expertů nemusejí bát.
Nemusíte se ničeho bát!
Jak uvedl hlavní ekonom BH Securities Štěpán Křeček, je evropský trh pro Meta Platforms jednoduše příliš atraktivní na to, aby ho opustila. Působení v Evropě jí ročně vydělá kolem 29,2 miliard dolarů, což je v přepočtu přibližně 620 miliard Kč.
Nepříznivý dopad na své podnikání ostatně potvrdila i samotná Meta a doplnila, že si z tohoto důvodu odcházet z evropského trhu jednoznačně nepřeje.
Pokud vezmeme v úvahu tento čistě ekonomický aspekt, lze předpokládat, že takovýto prostor, pokud by se po Facebooku uvolnil, by příliš dlouho prázdný nezůstal. Nabízí se zkrátka možnost jej zaplnit jiným zajímavým projektem.
Na uživatele ani firmy tak s vysokou pravděpodobností nijak radikální změny nečekají. Trh se maximálně transformuje do mírně odlišné podoby, což je zcela přirozený proces a dochází k němu už dnes.
Avšak znovu opakuji - rozhodně se není čeho bát! Facebook zatím z evropského trhu neodchází a nejspíš ani neodejde.

Rozhodně se nemusíte obávat, že přijdete o své příjmy
Konec obou populárních sítí v Evropě není příliš reálný. Meta Platforms se svým aktuálním postojem pouze snaží vyjednat pro své působení výhodnější podmínky. Nejspíš ale z evropského trhu neodejde. Pokud vás tedy při čtení těchto zpráv oblil studený pot, co budete dělat, že přijdete o svou obživu a hlavní zdroj příjmů, rozhodně se nemusíte ničeho bát.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si jako první, co je nového
Audience network - co to je?
Audience Network je důležitou funkcionalitou z dílny společnosti Meta. K čemu slouží? Jak ji můžete využít? A proč by vás vůbec měla zajímat? Přináším vám odpovědi na vaše otázky.
Facebook a Instagram vkládají svým uživatelům do rukou vynikající možnost, jak efektivně zasáhnout cílové publikum. Lze ovšem upravovat na těchto sítích placené kampaně po jejich spuštění? Můžete do reklam zasahovat? A jaká to má omezení?
Profesionální režim na Facebooku
Na Facebooku je možné využít tzv. profesionální režim. O co se jedná? K čemu to slouží? Proč by vám to nemělo uniknout? A jaké má tato funkce v praxi využití? Nelenila jsem a přesně na to jsem v tomto článku zaměřila.
Správce reklam, nyní oficiálně Meta Správce reklam, je nástroj, který slouží ke spravování vašich kampaní na Facebooku. Jakým způsobem zde můžete předat správu další osobě? Jak zde můžete přidat třeba své kolegy nebo externí agenturu?
Jak vypnout/zapnout reklamy na Instagramu
Vypínání a zapínání reklamy představuje základní dovednost při spouštění reklamních kampaní. Teprve po zapnutí můžete s reklamou pracovat dále. Kde se tato možnost nachází pro Instagram?