Má záložka “Obchod” na Facebooku smysl?

26.08.2019

Pokud můj blog sledujete pravidelně, pak víte, že v jednom z předchozích článků jsem se zabývala záložkami na firemním facebookovém profilu. Konkrétně se jednalo o článek "Facebookové záložky - které jsou podstatné a které jsou naprosto zbytečné?". V tomto článku jsem také nakousla, že ne všechny záložky jsou pro váš profil důležité. Některé se pro vás dokonce vůbec nehodí. Zde se proto zaměřím na jednu z nich, a to "Obchod".

Záložka "Obchod" na Facebooku

Záložka "Obchod" je jednou z mnoha záložek na firemním profilu na Facebooku. Kromě ní zde můžete mít například záložku "Služby", "Nabídky", "Kariéra", "Události" a spoustu dalších. 

Některé záložky jsou zde napevno, například "Informace", jiné jsou dobrovolné, jako právě "Obchod".

Funkce záložky "Obchod"

Pod záložkou "Obchod" firmy nabízí svým fanouškům přímo na platformě Facebooku své produkty. Můžete zde tedy vkládat například své výrobky, zboží, nové produkty či cokoliv jiného, co prodáváte. 

Vždy zde ke každému produktu uvedete jeho prodejní cenu, popisek, fotografii a odkaz na e-shop, kde si jej zákazník zakoupí (přímo na Facebooku od Vás zákazník kupovat nemůže).

Má záložka "Obchod" pro vaši firmu na Facebooku smysl?

Od všeobecných informací postoupím přímo k vám a k vašemu podnikání. Často se mi totiž stává, že tuto záložku vidím u firmy, která vůbec nic hmatatelného neprodává, nabízí třeba nějaké služby, nebo je tato záložka na firemním profilu úplně prázdná a je tedy vidět, že ji daná firma vůbec nevyužívá, anebo neví jak.

A to je špatně.

Vše, co vám Facebook nabízí, je potřeba umět správně používat. Pokud budete služby Facebooku využívat jen částečně, pak to buď bude působit tak, že vám na tom nezáleží a že vám vaši zákazníci nestojí ani za těch pár minut času, anebo že tomu nerozumíte. V každém případě to vaší firmě nedělá dobrou vizitku.

Jak využít záložku "Obchod" na firemním profilu?

Proto nenechávejte ležet záložku "Obchod" na vašem firemním profilu jen tak ladem. Když už jste se ji rozhodli na svém profilu mít, tak byste se o ni také měli starat. 

Základem je jednorázové nebo průběžné vkládání vašich produktů do této záložky. Není to nic složitého, zvládne to naprosto každý a nebude vám to ani trvat dlouho. Stačí si na to třeba jednou týdně sednout a přidat zde třeba pokaždé 10 produktů. 

Jakmile už nebudete mít co přidávat, máte vyhráno. Pokud se u vás na e-shopu objevují neustále nové a nové produkty, pak průběžně přidávejte ty, které jsou pro vás nejdůležitější

Není nutné mít v této záložce na Facebooku úplně každý produkt z vašeho e-shopu, ale na druhou stranu zase není dobré nechat tuto záložku úplně prázdnou. Alespoň něco zde průběžně vkládejte, ať jde vidět, že se o tuto záložku staráte a že je aktuální.

Úspěšnost záložky "Obchod"

Má u vás tato záložka úspěch? Chodí do ní vůbec někdo? Má smysl do ní i nadále něco vkládat? To jsou všechno otázky, na které najdete na Facebooku odpověď. Nemusíte zde tedy bezhlavě přidávat produkty a ani nevědět, zda to všechno má vlastně smysl nebo cenu.

  1. Vejděte na svůj firemní profil.
  2. Klikněte nahoře v liště na "Přehledy".
  3.  V levém menu vyberte možnost "Obchod".
  4. A zvolte časové období, za které chcete vidět návštěvnost vašeho "Obchodu" na Facebooku.

✅ Pokud je váš obchod navštěvovaný, i v řádech desítek lidí denně, pak má záložka Obchod na vašem firemním profilu jednoznačně smysl a je rozumné v její správě pokračovat. 

❎ Pokud vám ale výsledky ukáží, že zde nikdo za poslední půl rok nebyl, pak je na zvážení, zda ve správě této záložky nadále pokračovat a zda ji na profilu vůbec mít.

Jak skrýt záložku "Obchod" na facebookovém profilu?

Zjistili jste, že vaše snažení nepřináší žádné ovoce? Že do vaší záložky "Obchod" nikdo nechodí? Anebo že už postrádá významu na vašem firemním profilu? Pak ji můžete jednoduše na profilu skrýt.

  1. Opět vejděte na svůj firemní profil.
  2. Klikněte nahoře v liště na "Nastavení".
  3. V levém menu vyberte možnost "Šablony a karty".
  4. A u záložky "Obchod" klikněte na "Nastavení" a zvolte "VYP", což znamená vypnout.

Jakmile takto záložku "Obchod" vypnete, zmizí z vašeho firemního profilu. 

Ovšem nemusíte se bát. Pokud byste si to někdy v budoucnu rozmysleli, že ji zde opět chcete, stačí vejít úplně stejně do profilového nastavení do "Šablony a karty" a zde záložku "Obchod" přidáte pomocí tlačítka "Přidat kartu". Díky tomu se opět objeví na vašem firemním profilu.

Pár slov závěrem...

Už v mém předchozím článku jsem to uváděla, ale napíšu to zde znovu - opakování je přeci matka moudrosti: 

Ač vám Facebook nabízí spousty záložek zdarma k použití na vašem firemním profilu, není to o tom, abyste na svém firemním profilu měli za každou cenu všechny

Doporučuji využívat pouze ty záložky, které skutečně nějak souvisí s vaším podnikáním.  

Je jasné, že například drobný podnikatel, který neprodává žádné produkty, pouze nabízí své služby, nebude potřebovat záložku "Obchod". Naopak firma, která prodává například oblečení, nebude potřebovat záložku "Služby". Stejně tak pro vás budou zbytečné "Události" pokud žádné pro své fanoušky nepořádáte.

Proto využívejte tyto záložky střídmě a s rozumem. A když už se je rozhodnete na profilu mít, tak je řádně používejte, ať vaši fanoušci vidí, že jste aktivní a že vám na nich záleží.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si, co je nového

Je den jako každý jiný. Kontrolujete si svůj Reklamní účet. Chcete se podívat na výsledky svých kampaní. Na vašem profilu vše běží v pořádku. Ovšem když vejdete do svého Reklamního účtu na Facebooku (Ads Manageru / Správce reklam), nevidíte žádné výsledky jako obvykle, ale jen informaci "Máme problém načíst všechna požadovaná data.". Co s tím? Jak...

Nástěnka fotek ve čtvercovém formátu – to je Instagram. Instagram aktuálně oslovuje především mladší publikum. Intuitivně by tak velké B2B společnosti nemusely takové médium upřednostňovat. Existuje však mnoho důvodů, proč by využití Instagramu mohlo být pro vás přínosné. Jak můžete efektivně oslovit svou B2B komunitu i na Instagramu?

Pro všechny ostatní to bylo úterý… Pro mě začátek mé 40,5 hodin dlouhé noční můry, kterou bych nikomu nepřála. Dvoufázové ověření na Facebooku nefungovalo a nechtělo mě pustit do mého účtu. Do účtu, ze kterého spravuji účty a kampaně všem mým klientům. Jak to nakonec dopadlo? Jak jsem to vyřešila? Vše vám dopodrobna rozepíšu v tomto článku.