Lockdown - Má teď cenu investovat do reklamy?

22.10.2020

Lockdown. Asi nejhorší noční můra posledních let pro všechny podnikatele. Ať už jste totiž museli zavřít či nikoliv, ať už podnikáte v jakémkoliv oboru, dozajista se i vás jistým způsobem současná situace nějak dotkla. Tak to prostě je. 

Jenže co je nejhorší, nikdo neví, jak dlouho to bude trvat - týden, měsíc, půl roku?! To nikdo neví. A tak každý racionálně myslící člověk propočítává a kalkuluje a všem určitě vyvstává na mysl jednoduchá otázka - investovat nebo neinvestovat do reklamy?! To je oč tu běží. To je to, čím se v dnešním článku budu zabývat.

Investovat nebo neinvestovat do reklamy?!

Nejdříve se na to podíváme čistě z finančního hlediska - pokud nemáte ani na zaplacení nájmu, třete bídu s nouzí a jste těsně před krachem, pak v takovou chvíli bude samozřejmě logičtější vložit peníze někam jinam, než do reklamy. Jestliže vám jde o holé přežití, pak je to jasné.

Jenže, co když na tom zas tak bídně nejste?! Co když jste sice museli zavřít krám, ale přesto nějakou finanční rezervu máte? Je vhodné ji investovat do reklamy? Přinese vám to vůbec něco? Nebo to budou jen vyhozené peníze?!

Má cenu i přes lockdown investovat do reklamy?

A já vám dám odpověď - ANO, i přes současnou situaci je vhodné i nadále investovat do reklamy.

Pokud máte e-shop a můžete i nadále fungovat online, pak není o čem. To je naprosto jasné, že byste měli i nadále investovat do reklamy.

Ale ani i když e-shop nemáte, je vhodné v reklamě i teď, v době lockdownu, pokračovat

Proč? 

Historie vám ukáže směr

Za druhé světové války nemohly americké firmy prodávat koncovým zákazníkům, protože musely dodávat vládě.

Ale i přesto stále inzerovaly. V okamžiku, kdy pak byly restrikce uvolněny, měly firmy vybudovány paměťové struktury v mozcích spotřebitelů a spotřebitelé tak věděli, kde nakupovat.

Na firmy, které neinzerovaly, lidé zapomněli. Jak se totiž říká - Sejde z očí, sejde z mysli.

Tento fakt podporují také data z roku 2008:

Obrázek ukazuje, jaká je závislost mezi investicemi do reklamy a ztrátou podílu na trhu.

Zkušenost z letošního jara

A nakonec zde máme také poměrně nedávnou zkušenost z letošního jara - firmy, které se na jaře lockdownu nezalekly a nevypnuly reklamy úplně, fungovaly po rozvolnění stejně, nebo dokonce ještě lépe než před ním

Důvod? Inzerovaly, nebály se toho a nesešly ani z očí, ani z myslí zákazníků. Zákazníci se tak k nim po rozvolnění rádi vrátili.

Obrovská příležitost pro vás

Navíc je to pro vás obrovská příležitost. Ač už jsou sice firmy z jara poučené, že by neměly tak razantně vypínat reklamy, stejně k vypínání dojde a dochází. 

► To znamená, že je konkurence v online prostoru méně, reklam se zde zákazníkům zobrazuje méně a to jednoduše znamená, že je reklama pro vás levnější

Můžete s ní navíc oslovit nové zákazníky a fanoušky snáze a lépe. A v neposlední řadě i tím, že jsou teď lidé zase více doma, se opět více pohybují v online prostoru, což je zase obrovská příležitost pro vás.

Sečteno, podtrženo...

Proto se toho nebojte a rozhodně této situace využijte! Může, ale nemusí se opakovat. A toto je ideální příležitost pro vás být vidět a vybudovat si novou zákaznickou platformu. 

A až se vše vrátí do normálu a opatření opadnou, a věřte mi, že ta chvíle nastane, půjdou lidé za vámi, protože si vás budou pamatovat.

Reklamy proto nevypínejte, ale naopak je právě teď využívejte!  

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si, co je nového

Nedávno jsem se setkala s klientem, který chtěl pomoci se správou sociálních sítí. Dali jsme si tedy první schůzku, abychom se lépe poznali. Zjistila jsem, že už jsou na sociálních sítích poměrně hodně aktivní a dokonce mají i profesionální správkyni sociálních sítí, a to za nemálo peněz. A tak kromě jiných otázek padl také dotaz na jejich ...

O operačním systému iOS 14 se v poslední době hodně mluví. Často se tato novinka skloňuje s Facebookem. Jakým způsobem nový iOS 14 ovlivní reklamu na této sociální síti? A co to znamená pro vás?