Umělá inteligence ovlivňuje (a do budoucna ještě ovlivní) celou řadu oborů. Mezi ně patří i marketing. Jak mohou nástroje jako ChatGPT pomoct v tomto oboru? Jak je můžete využít při správě svých sociálních sítí? A na co je potřeba si dát velký pozor?
Lockdown - Má teď cenu investovat do reklamy?
Lockdown. Asi nejhorší noční můra posledních let pro všechny podnikatele. Ať už jste totiž museli zavřít či nikoliv, ať už podnikáte v jakémkoliv oboru, dozajista se i vás jistým způsobem současná situace nějak dotkla. Tak to prostě je.
Jenže co je nejhorší, nikdo neví, jak dlouho to bude trvat - týden, měsíc, půl roku?! To nikdo neví. A tak každý racionálně myslící člověk propočítává a kalkuluje a všem určitě vyvstává na mysl jednoduchá otázka - investovat nebo neinvestovat do reklamy?! To je oč tu běží. To je to, čím se v dnešním článku budu zabývat.

Investovat nebo neinvestovat do reklamy?!
Nejdříve se na to podíváme čistě z finančního hlediska - pokud nemáte ani na zaplacení nájmu, třete bídu s nouzí a jste těsně před krachem, pak v takovou chvíli bude samozřejmě logičtější vložit peníze někam jinam, než do reklamy. Jestliže vám jde o holé přežití, pak je to jasné.
Jenže, co když na tom zas tak bídně nejste?! Co když jste sice museli zavřít krám, ale přesto nějakou finanční rezervu máte? Je vhodné ji investovat do reklamy? Přinese vám to vůbec něco? Nebo to budou jen vyhozené peníze?!
Má cenu i přes lockdown investovat do reklamy?
A já vám dám odpověď - ANO, i přes současnou situaci je vhodné i nadále investovat do reklamy.
Pokud máte e-shop a můžete i nadále fungovat online, pak není o čem. To je naprosto jasné, že byste měli i nadále investovat do reklamy.
Ale ani i když e-shop nemáte, je vhodné v reklamě i teď, v době lockdownu, pokračovat.
Proč?
Historie vám ukáže směr
Za druhé světové války nemohly americké firmy prodávat koncovým zákazníkům, protože musely dodávat vládě.
Ale i přesto stále inzerovaly. V okamžiku, kdy pak byly restrikce uvolněny, měly firmy vybudovány paměťové struktury v mozcích spotřebitelů a spotřebitelé tak věděli, kde nakupovat.
Na firmy, které neinzerovaly, lidé zapomněli. Jak se totiž říká - Sejde z očí, sejde z mysli.
Tento fakt podporují také data z roku 2008:

Obrázek ukazuje, jaká je závislost mezi investicemi do reklamy a ztrátou podílu na trhu.
Zkušenost z letošního jara
A nakonec zde máme také poměrně nedávnou zkušenost z letošního jara - firmy, které se na jaře lockdownu nezalekly a nevypnuly reklamy úplně, fungovaly po rozvolnění stejně, nebo dokonce ještě lépe než před ním.
Důvod? Inzerovaly, nebály se toho a nesešly ani z očí, ani z myslí zákazníků. Zákazníci se tak k nim po rozvolnění rádi vrátili.
Obrovská příležitost pro vás
Navíc je to pro vás obrovská příležitost. Ač už jsou sice firmy z jara poučené, že by neměly tak razantně vypínat reklamy, stejně k vypínání dojde a dochází.
► To znamená, že je konkurence v online prostoru méně, reklam se zde zákazníkům zobrazuje méně a to jednoduše znamená, že je reklama pro vás levnější.
Můžete s ní navíc oslovit nové zákazníky a fanoušky snáze a lépe. A v neposlední řadě i tím, že jsou teď lidé zase více doma, se opět více pohybují v online prostoru, což je zase obrovská příležitost pro vás.

Sečteno, podtrženo...
Proto se toho nebojte a rozhodně této situace využijte! Může, ale nemusí se opakovat. A toto je ideální příležitost pro vás být vidět a vybudovat si novou zákaznickou platformu.
A až se vše vrátí do normálu a opatření opadnou, a věřte mi, že ta chvíle nastane, půjdou lidé za vámi, protože si vás budou pamatovat.
Reklamy proto nevypínejte, ale naopak je právě teď využívejte!
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si, co je nového
Audience network - co to je?
Audience Network je důležitou funkcionalitou z dílny společnosti Meta. K čemu slouží? Jak ji můžete využít? A proč by vás vůbec měla zajímat? Přináším vám odpovědi na vaše otázky.
Facebook a Instagram vkládají svým uživatelům do rukou vynikající možnost, jak efektivně zasáhnout cílové publikum. Lze ovšem upravovat na těchto sítích placené kampaně po jejich spuštění? Můžete do reklam zasahovat? A jaká to má omezení?