Konec Facebooku

08.06.2017

Sociální sítě se staly zájmem hlavně mladé generace. Usnadňují jim komunikaci, ve většině případů jsou zdarma a stačí jen připojení k internetu, abyste je mohli používat. 

Jednou z hlavních sociálních sítí je dobře známý Facebook. Registraci na něm vyplnilo již přes 1,5 miliardy lidí a počet stále stoupá. 

Ale jak by mladá generace reagovala na ztrátu sociálních sítí? Vrátili by se zpět ke starým komunikačním zvyklostem? Bylo by více lidí, kteří by se scházeli v kavárnách, hospodách nebo restauracích?

Je to stále soukromí?

Je těžké najít člověka na ulici, který u sebe nemá telefon. U lidí, zvláště narozených po roce 2000 je to většinou takzvaný "chytrý" telefon, ze kterého se samozřejmě dostanete na Facebook. Takže se dá říct, že jste stále připojeni, stále komunikujete, ať jste kdekoliv. 

Je to ale výhoda? Není lepší mít svůj klid a své soukromí? Na Facebooku se objevuje okolo 50 miliard fotek! Každý týden přibude 220 miliónů fotek. Dá se tomu stále říkat soukromí? 

Vím, že je zde možnost některé fotky před ostatními uživateli skrýt a samozřejmě věříme v zabezpečení Facebooku, že fotky nemá vidět nikdo jiný, než ten, komu byly určeny. Přes toto všechno, ale musíte mít dvě z fotek viditelné. Je to profilová a úvodní fotka. Kdokoliv vyhledá vaše jméno, může tyto dvě fotky vidět. Také základní informace bývají viditelné. Ty už sice povinné nejsou, ale někteří vlastně neví, jak zablokovat přístup ke svým informacím.

Začíná nám zaostávat paměť?

Vcelku děsivé je, že i když si profil na Facebooku zrušíte, nikdy není zcela odstraněn a pořád je v databázi. Nechci jen kritizovat, ale také proto mě děsí pomyšlení na to, že by se nedalo nadále komunikovat přes sociální sítě. 

Od doby, co začala počítačová éra, lidé pořád méně používají svoji paměť. Spoléhají se na telefony a další elektronické zařízení pro usnadnění života. Málokdo si dnes pamatuje více než tři telefonní čísla. A proč by také měli? Vše co potřebují, mají přeci v telefonu. 

A proto se zkuste zamyslet, jak byste obstáli vy ve světě bez sociálních sítí? Klidně mi napište svůj názor do komentáře pod tento článek.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si, co je nového

Abyste mohli plně využívat možností Facebook Business Manageru a prostřednictvím placené reklamy zde oslovovat své potencionální zákazníky, je třeba mít fungující reklamní účet. To je naprostý základ. Často se ovšem stává, že facebookoví administrátoři reklamní účet zablokují. A věřte mi, že stát se to může i vám. V takové chvíli ale není potřeba...

Jste v situaci, kdy potřebujete sehnat nové zaměstnance a chcete využít sílu Facebooku? Facebook je sociální síť, kterou tvoří více než dvě miliardy uživatelů. Mimo komunikaci a sdílení příspěvků ovšem může sloužit také jako tržiště či burza práce.

V dnešním článku se opět vrátím do oblasti placené reklamy na Facebooku. Je to totiž jeden z nejúčinnějších a nejvyužívanějších nástrojů většiny českých firem. Ať už využíváte propagace příspěvků, sponzoringu facebookového profilu, podpory svých produktů, anebo propagace svých webových stránek.