Konec Facebooku

08.06.2017

Sociální sítě se staly zájmem hlavně mladé generace. Usnadňují jim komunikaci, ve většině případů jsou zdarma a stačí jen připojení k internetu, abyste je mohli používat. 

Jednou z hlavních sociálních sítí je dobře známý Facebook. Registraci na něm vyplnilo již přes 1,5 miliardy lidí a počet stále stoupá. 

Ale jak by mladá generace reagovala na ztrátu sociálních sítí? Vrátili by se zpět ke starým komunikačním zvyklostem? Bylo by více lidí, kteří by se scházeli v kavárnách, hospodách nebo restauracích?

Je to stále soukromí?

Je těžké najít člověka na ulici, který u sebe nemá telefon. U lidí, zvláště narozených po roce 2000 je to většinou takzvaný "chytrý" telefon, ze kterého se samozřejmě dostanete na Facebook. Takže se dá říct, že jste stále připojeni, stále komunikujete, ať jste kdekoliv. 

Je to ale výhoda? Není lepší mít svůj klid a své soukromí? Na Facebooku se objevuje okolo 50 miliard fotek! Každý týden přibude 220 miliónů fotek. Dá se tomu stále říkat soukromí? 

Vím, že je zde možnost některé fotky před ostatními uživateli skrýt a samozřejmě věříme v zabezpečení Facebooku, že fotky nemá vidět nikdo jiný, než ten, komu byly určeny. Přes toto všechno, ale musíte mít dvě z fotek viditelné. Je to profilová a úvodní fotka. Kdokoliv vyhledá vaše jméno, může tyto dvě fotky vidět. Také základní informace bývají viditelné. Ty už sice povinné nejsou, ale někteří vlastně neví, jak zablokovat přístup ke svým informacím.

Začíná nám zaostávat paměť?

Vcelku děsivé je, že i když si profil na Facebooku zrušíte, nikdy není zcela odstraněn a pořád je v databázi. Nechci jen kritizovat, ale také proto mě děsí pomyšlení na to, že by se nedalo nadále komunikovat přes sociální sítě. 

Od doby, co začala počítačová éra, lidé pořád méně používají svoji paměť. Spoléhají se na telefony a další elektronické zařízení pro usnadnění života. Málokdo si dnes pamatuje více než tři telefonní čísla. A proč by také měli? Vše co potřebují, mají přeci v telefonu. 

A proto se zkuste zamyslet, jak byste obstáli vy ve světě bez sociálních sítí? Klidně mi napište svůj názor do komentáře pod tento článek.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si, co je nového

Název firemního profilu na Facebooku. Jedna z nejdůležitějších věcí v rámci firemního marketingu. Je to totiž právě název, který vidí vaši fanoušci jako první. Může odhalovat obsah vašeho profilu, přibližovat obor vašeho podnikání, anebo jednoduše odkazovat na vaši firmu. Někdy je to s názvem firemního profilu velice jednoduché - prostě to bude ...

Často se setkávám s otázkou, zda je Facebook, či všeobecně sociální sítě, pro firmy zdarma? V první chvíli se nad tím člověk pousměje a odpoví si, že samozřejmě ano, firemní profil na Facebooku nic nestojí a může jej zde mít každý - od malého podnikatele až po nadnárodní giganty.

Mít firemní profil na Instagramu je dnes stejně běžné, jako mít webovou stránku nebo e-mailovou adresu. Ovšem často se stává, že zde nakonec firmy nemají co vkládat. Buď neví, co publikovat, anebo na to jednoduše nemají čas. A tak přichází na scénu koketování s myšlenkou, zda tento profil raději úplně nezrušit.