Máte sítě. Máte kampaně. A sem tam se do nich podíváte. Zejména na ta kouzelná čísílka. Někdy rostou, jindy klesají. Někdy svými posty a kampaněmi oslovíte desítky tisíc lidí, jindy jen drobnější tisíce. Je vůbec dosah důležitý? Měli byste tuto metriku vůbec sledovat? A proč není vhodné hnát se jen za dosahy?
Jsou reklamy na Instagramu levnější než reklamy na Facebooku?
Reklama na Facebooku X Reklama na Instagramu. Z hlediska účinnosti mohou být obě platformy srovnatelné. Která z nich ale vychází levněji? A proč?

Jsou reklamy na Facebooku levnější?
Z hlediska účinnosti konkrétní kampaně platí, že záleží samozřejmě primárně na tom, jaké publikum se chystáte oslovit. Na Instagramu se často pohybuje spíše mladší věková kategorie. Starší věková skupina ale má pořád svou sílu a nelze tak tvrdit, že reklama na Facebooku už nefunguje vůbec.
Co když vám ale záleží primárně na ceně? Náklady jsou pravděpodobně nejdůležitějším aspektem, když se značka snaží přijít s účinnou reklamní kampaní.
To souvisí s výše uvedeným rozložením věkových kategorií na obou sociálních sítích. Protože se inzerenti na Instagramu snaží oslovit mladší publikum, často čelí silnější konkurenci, což znamená, že musí investovat i více peněz, aby se od ní odlišili.
Z hlediska rozpočtu pak platí, že obecně vzato bývá reklama na Facebooku levnější než na Instagramu. Proklik na Facebooku stojí průměrně 3 Kč, na Instagramu to pak zpravidla může vycházet až na 5 Kč a více.
Náklady na reklamu na Instagramu a Facebooku pod lupou
Zkušenosti českých marketérů kopírují i zahraniční zdroje. Podle Social Insider činí průměrná cena za proklik (CPC) na Facebooku přibližně 0,50 USD. Na Instagramu je v porovnání s tím tato hodnota přibližně dvojnásobná, dosahuje cca 1,10 USD.
Samozřejmě, že platba za proklik není metrikou, která by byla uplatnitelná jako nejdůležitější kritérium pro všechny uživatele. Návratnost investic (ROI) může mít mnohem výraznější výpovědní hodnotu. Porovnáme-li tak míru prokliku (CTR) mezi reklamami na Instagramu a Facebooku, je zřetelné, která platforma z tohoto srovnání vychází nejlépe.
Studie společnosti Social Insider ukazuje, že průměrná hodnota CTR na Facebooku dosahuje 3,06 %, zatímco CTR na Instagramu je to 0,68 %. Téměř pětinásobná výše utváří značný rozdíl a je tak poměrně zřetelné, že Facebook vychází z tohoto srovnání mnohem příznivěji, protože reklamy jsou zde levnější a nabízejí mnohem lepší návratnost investic.
Nejlepší konverzní poměr pak nabízí konkrétně reklama ve feedu Facebooku. Za průměrnou sumu CPC ve výši 0,26 USD, což je dokonce druhá nejlevnější alternativa, můžete získat průměrnou míru prokliku ve výši 4,69 %.
Závěr aneb která sociální síť se vyplatí víc?
Z hlediska ryzího porovnání nákladů se jednoznačně vyplatí Facebook, nicméně v potaz je potřeba při hodnocení kampaně vzít i další faktory. Někdy se vám tedy může stát, že konkrétně pro vás bude reklama na Instagramu výhodnější. A hlavně pamatujte na cílovku, na kterou míříte.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si jako první, co je nového
Správa sociálních sítí a online reklama nejsou o náhodě. Pokud jste si doteď mysleli, že pustíte jednu kampaň za 1 000 Kč měsíčně a stane se zázrak, tak vás bohužel zklamu. Pokud chcete na Facebooku prodávat, je potřeba mít v ruce jasnou strategii, která dává algoritmu dostatek dat a informací. Tím základním, co rozhoduje o výkonu kampaně, je ...
V oblasti firemních soc. sítí se pohybuju už 10 let (bože, já jsem stará :-D ). A za tu dobu se tohle prostřední extrémně proměnilo. Od doby, kdy jsme si vymýšleli texty sami a stahovali si fotky jen z fotobank, přes tvorbu vlastních fotografií, až po nutnost tvoření hlavně videí a tvorbu textů s pomocí AI. Byla to divoká jízda a věřím, že ...
Přemýšlíte nad externím správcem sociálních sítí? Jak se vám s ním bude nejlépe spolupracovat?
Je léto. Většina vašich kamarádů, kolegů nebo rodinných příslušníků míří někam k vodě, k moři nebo na dovolenou. Taky byste se k nim chtěli přidat. Ale nemůžete. Musíte vymýšlet obsah na vaše sociální sítě. Jednou jste přece podnikatel/ka, tak se musíte otáčet. Nebo ne?!
Pokud mě už sledujete nějaký ten pátek, možná jste zaznamenali článek ohledně Speciální kategorie reklam u placených kampaní na soc. sítích. Zejména se to týká reklam cílící na Bydlení, Zaměstnání, Finanční produkty a Politiku. Takže pokud podnikáte například v oblasti realit, nemovitostí a bydlení, jedna z těchto speciálních kategorií reklam se...
Vlastníte firemní profil na sociálních sítích? Pak o něj určitě nechcete přijít. Ani i když nemá tisíce fanoušků, desítky tisíc reakcí a desetiletou historii, rozhodně o dosavadní práci přijít nechcete. Proto si zabezpečte svůj osobní profil. Ano, zní to divně - proč zrovna osobní profil, když se tady bavíme o tom firemním, ale má to...