Jaká bude pro vás časová náročnost mít svého správce sociálních sítí?

07.03.2025

Často se u některých firem a klientů setkávám s očekáváním, že najmout si správce sociálních sítí znamená zbavit se kompletně všech starostí. Něco, jako kdyby si člověk najal osobního kuchaře a očekával, že mu bude vařit ty nejlepší speciality, aniž by mu ale řekl, co má rád, co nejí, nebo jestli náhodou nemá alergii na krevety. Realita je tedy poněkud jiná.

Mít svého správce sociálních sítí stále znamená čas

Představte si, že jste kapitán lodi

Najmete si navigátora, ale místo toho, abyste mu ukázali mapu, kudy chcete plout, prostě jen zamáváte rukou: "Pluj, kam uznáš za vhodné!" 

A pak se divíte, že namísto na slunečných Bahamách jste skončili v mlhavém Skotsku.

Stejně tak to funguje i se správou sociálních sítí

K tomu, aby vám správce dodával skvělý obsah, úžasné strategie a nejvymazlenější výsledky, potřebuje informace

Spoustu informací. 

A ty mu nikdo jiný neřekne lépe než vy sami

Na jaké otázky byste se měli připravit?

Jak funguje váš business? Co je pro vás důležité? Co si přejete komunikovat? Jaké jsou vaše plány, novinky, akce? A co třeba příběhy, zajímavosti ze zákulisí, úspěchy, které si zaslouží sdílet? 

Pokud tyto informace neposkytnete, je to, jako kdybyste poslali mistra pekaře do kuchyně s požadavkem na dort, ale zapomněli říct, jestli chcete svatební, narozeninový nebo něco pro milovníka fitness.

Připravte si proto alespoň 5 hodin svého času měsíčně

A tady nastupuje časová náročnost

Ano, najmout si správce znamená delegovat spoustu práce, ale zdaleka ne všechnu. 

Příprava podkladů, konzultace, schvalování obsahu – to všechno vyžaduje čas

A pokud chcete, aby to fungovalo opravdu dobře, je potřeba s tím počítat.

Představte si správce sociálních sítí jako zahradníka

Můžete mu dát volnou ruku a doufat, že vám vytvoří zahradu snů, ale pokud mu neřeknete, že nesnášíte levanduli a milujete růžové pivoňky, tak se vám výsledek nemusí líbit. 

Když mu ale budete dávat průběžně informace, mohou vaše sociální sítě rozkvést tak, že vás budou vaši zákazníci i kolegové naprosto obdivovat.

Není to žádná černá magie...

Takže ano, najmout si svého externího správce sociálních sítí není sice žádná kouzelná hůlka, která vás zbaví veškeré odpovědnosti za komunikaci. 

Spíše je to jako najmout si trenéra – pomůže vám báječně vyrůst, ale posilovat za vás bohužel nebude.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Vlastníte firemní profil na sociálních sítích? Pak o něj určitě nechcete přijít. Ani i když nemá tisíce fanoušků, desítky tisíc reakcí a desetiletou historii, rozhodně o dosavadní práci přijít nechcete. Proto si zabezpečte svůj osobní profil. Ano, zní to divně - proč zrovna osobní profil, když se tady bavíme o tom firemním, ale má to...

Založili jste si Reklamní účet v METĚ. Nebo přebíráte přístupy od někoho jiného. Každopádně jste si všimli, že je zde špatně nastaveno časové pásmo. Řeknete si: "No big deal. Tak to změním. No booože. Však o nic nejde..." Jenže ono vás to nepustí. Co teď s tím?

Rušíte svou firmu? Končíte s podnikáním? Zakládáte novou společnost? Chcete smazat dříve nijak nevyužitý firemní profil? Nebo jen děláte "jarní úklid? A chcete kompletně smazat svůj stávající firemní profil na Facebooku? V tomto článku vám přináším praktický návod, jak na to. Jdeme na to!

Chystáte se spravovat placené kampaně na sociálních sítích a aktuálně žijete v blahé nevědomosti. Říkáte si, že to nemůže být tak komplikované nebo složité. Věříte, že to zvládnete levou zadní. Neřešíte kdopak copak. Zkrátka se do toho chcete vrhnout po hlavě a případné problémy, zádrhely a komplikace chcete řešit až po cestě. Jenže, přece jen je...

Můžeme zacílit naši placenou reklamu na sociálních sítích na fanoušky naší konkurence? A můžeme zacílit na fanoušky konkrétní uzavřené facebookové skupiny? A můžeme cílit konkrétně na Sportovní nadšence, Firmy, hotely a rekreační zařízení, nebo třeba na Domácnosti s velkou zahradou?