Máte sítě. Máte kampaně. A sem tam se do nich podíváte. Zejména na ta kouzelná čísílka. Někdy rostou, jindy klesají. Někdy svými posty a kampaněmi oslovíte desítky tisíc lidí, jindy jen drobnější tisíce. Je vůbec dosah důležitý? Měli byste tuto metriku vůbec sledovat? A proč není vhodné hnát se jen za dosahy?
Jak zrušit reklamy na Messengeru
Nastavujete reklamy na Facebooku, ale chcete, aby se zobrazovaly pouze na úvodní stránce, případně třeba v pravém sloupci? Anebo jste již reklamu nastavili, ovšem všimli jste si, že běží i na Massengeru, kde ji nechcete? Jak zrušit reklamy na Messengeru? To bude hlavní téma mého dnešního článku. Opět si to vezmeme velice jednoduše, stručně a jasně. Tak pojďme na to!
Facebookové reklamy na Messengeru
Možná už víte, že reklamy na Facebooku nejsou pouze o reklamách na hlavní stránce, tedy v Newsfeedu vašich fanoušků. Celkem se vaše reklama může zobrazovat na 17 místech. Jmenovitě:
- Messenger doručené zprávy
- Oddíl Prozkoumat na Instagramu
- Pravý sloupec na Facebooku
- Facebook videokanály
- Facebook Marketplace
- Kanál Instagramu
- Kanál vybraných příspěvků na Facebooku
- Messenger Stories
- Instagram Stories
- Facebook Stories
- Instreamová videa pro Facebook
- Výsledky hledání na Facebooku
- Sponzorované zprávy v Messengeru
- Facebook Rychlé články
- Instreamová videa pro Audience Network
- Videoreklamy s odměnou za zhlédnutí v Audience Network
- Nativní, bannerová a vsunutá reklama v Audience Network
To, kde se vaše reklama zobrazí, můžete samozřejmě ovlivnit. Začátečníci většinou kliknou na "Automatická umístění", protože je to nejjednodušší. Ti pokročilejší už potom upravují umístění ručně výběrem z výše uvedených možností, pomocí možnosti "Upravit umístění".
Jak zrušit reklamy na Messengeru
Ať už nechcete, aby se vaše reklamy zobrazovaly na Messengeru, anebo naopak chcete, aby se zobrazovaly pouze zde, přejdeme nyní do nastavení vaší reklamy, tedy do Správce reklam.
U reklamy nově nastavované tyto možnosti najdete v Umístění reklamy. U reklamy stávající to najdete v Upravení reklamy v sekci Umístění.
- Zde zvolte možnost "Upravit ručně".
- Ručně odškrtněte možnost "Messenger", aby nebyla (či chcete-li aby byla pouze tato možnost) označena.
- Potvrďte a uložte.

Díky tomu se vaše reklama bude zobrazovat skutečně jen na tom místě, které pro svou komunikaci chcete.
Můžete také vytvořit několik sad reklam, každou třeba s trochu odlišným obrázkem nebo trochu jiným textem, a každou můžete umístit na jiné místo v rámci těchto sociálních sítí.
Jen si dejte pozor na to, že pro každé umístění je potřeba zvolit jinak velkou grafikou či jiný formát fotografie. Nejlépe se to ukazuje na podobě příspěvku na Newsfeed a do Instagram Stories:


Vidíte, že na Newsfeed je potřeba fotografie spíše obdélníková, případně čtvercová, kdežto do Instagram Stories je nejlepší fotka na výšku.
Ač si Facebook dokáže danou fotografii automaticky přizpůsobit tomu či onomu typu reklamy, je vždy nejlepší vkládat správný rozměr fotografie do konkrétního typu reklamy. O specifických rozměrech do té či oné reklamy si ale povíme někdy příště.
Facebooková reklama na Messengeru
Jak to, že je možné vložit facebookovou reklamu na Messenger? Jak to, že se může zobrazovat reklama z Facebooku i na Instagramu, když je to úplně jiná sociální síť?
Je tomu tak proto, že Facebook už dávno není jen o Facebooku jako takovém. Facebook totiž vlastní i onen Messenger nebo Instagram.
Facebook se za roky své existence řádně rozrostl a nyní pod něj spadá víc než jen samotný Facebook. Proto je možné reklamy vkládat i na tyto ostatní platformy, neboť i ty dnes spadají pod Facebook.
Teď už tedy víte, jak zrušit reklamy na Messengeru. Pokud byste si s tím přece jen nevěděli rady, s klidem se na mě obraťte. Ráda vám s tím pomůžu.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si, co je nového
Jak konečně nakopnout prodeje přes Facebook?
Správa sociálních sítí a online reklama nejsou o náhodě. Pokud jste si doteď mysleli, že pustíte jednu kampaň za 1 000 Kč měsíčně a stane se zázrak, tak vás bohužel zklamu. Pokud chcete na Facebooku prodávat, je potřeba mít v ruce jasnou strategii, která dává algoritmu dostatek dat a informací. Tím základním, co rozhoduje o výkonu kampaně, je ...
V oblasti firemních soc. sítí se pohybuju už 10 let (bože, já jsem stará :-D ). A za tu dobu se tohle prostřední extrémně proměnilo. Od doby, kdy jsme si vymýšleli texty sami a stahovali si fotky jen z fotobank, přes tvorbu vlastních fotografií, až po nutnost tvoření hlavně videí a tvorbu textů s pomocí AI. Byla to divoká jízda a věřím, že ...