Jak zrušit firemní stránku na Facebooku? Krok za krokem

08.05.2025

Rušíte svou firmu? Končíte s podnikáním? Zakládáte novou společnost? Chcete smazat dříve nijak nevyužitý firemní profil? Nebo jen děláte "jarní úklid? A chcete kompletně smazat svůj stávající firemní profil na Facebooku? V tomto článku vám přináším praktický návod, jak na to. Jdeme na to!

Smazání firemní stránky na Facebooku

1. Jste na svém počítači (ne na mobilu).

2. Vejdete normálně na Facebook - www.facebook.com

3. Přihlásíte na svůj osobní profil, na který máte také napojen ten daný firemní profil, který chcete smazat.

4. Nahoře vpravo se přes svou profilovou fotografii přepněte na ten firemní profil, který chcete zrušit.

5. Takto se dostanete na svou firemní stránku, kterou budete chtít zrušit.

6. Zde klikněte nahoře vpravo na profilovou fotografii daného profilu.

7. Klikněte na možnost "Nastavení a soukromí"

8. Dále zvolte hned první položku "Nastavení".

9. A zde v levém menu sjeďte úplně dolů a vyhledejte možnost "Přístup a nastavení" (je u toho ikonka tří čárek a ozubeného kolečka).

10. A právě zde se dostanete do míst, kde si můžete zvolit, zda chcete svůj profil nevratně smazat = "Odstranění stránky", anebo ji jen dočasně deaktivujete, anebo jen zrušíte její zveřejnění - pro veřejnost bude smazaná, ale vy k ní stále budete mít přístup, můžete s ní pracovat, případně jednou v budoucnu ji znovu aktivovat.

Kdy je vhodné firemní stránku úplně smazat = odstranit a kdy ji jen zneveřejnit?

Deaktivace firemní stránky na Facebooku:

  • Někdy v budoucnu možná budete chtít stránku obnovit (rebranding, pauza v podnikání).
  • Zvažujete změnu své firemní marketingové strategie, ale nechcete přijít o veškerou historii, sledující a data.
  • Chystáte se spojit více stránek dohromady a zatím potřebujete čas.
  • Nejste si jistí, zda smazání opravdu chcete.
  • Potřebujete stránku jen dočasně skrýt (např. kvůli krizové komunikaci nebo pauze v provozu).

Kompletní smazání = trvalé odstranění firemního profilu:

  • Zcela končíte podnikání nebo projekt, a už ho nikdy nebudete obnovovat.
  • Stránka vznikla omylem nebo je duplicitní a nemá žádnou historii.
  • Potřebujete smazat chybný brand nebo nevhodný obsah, který už nejde opravit.
  • Přejmenování ani úpravy nestačí – chcete začít úplně od nuly (např. nový název, cílovka, styl komunikace).
  • Kdysi jste si vytvořili firemní profil s tím, že se možná někdy bude hodit, ale nikdy jste jej nevyužili.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Rušíte svou firmu? Končíte s podnikáním? Zakládáte novou společnost? Chcete smazat dříve nijak nevyužitý firemní profil? Nebo jen děláte "jarní úklid? A chcete kompletně smazat svůj stávající firemní profil na Facebooku? V tomto článku vám přináším praktický návod, jak na to. Jdeme na to!

Chystáte se spravovat placené kampaně na sociálních sítích a aktuálně žijete v blahé nevědomosti. Říkáte si, že to nemůže být tak komplikované nebo složité. Věříte, že to zvládnete levou zadní. Neřešíte kdopak copak. Zkrátka se do toho chcete vrhnout po hlavě a případné problémy, zádrhely a komplikace chcete řešit až po cestě. Jenže, přece jen je...

Můžeme zacílit naši placenou reklamu na sociálních sítích na fanoušky naší konkurence? A můžeme zacílit na fanoušky konkrétní uzavřené facebookové skupiny? A můžeme cílit konkrétně na Sportovní nadšence, Firmy, hotely a rekreační zařízení, nebo třeba na Domácnosti s velkou zahradou?

Často se u některých firem a klientů setkávám s očekáváním, že najmout si správce sociálních sítí znamená zbavit se kompletně všech starostí. Něco, jako kdyby si člověk najal osobního kuchaře a očekával, že mu bude vařit ty nejlepší speciality, aniž by mu ale řekl, co má rád, co nejí, nebo jestli náhodou nemá alergii na krevety. Realita...

"Paní Rumpala, kolik fanoušků na našem firemním profilu musíme mít, aby nám Facebook spustil placenou reklamu?" Přichází za mnou jednou za čas podobný dotaz. A odpověď je velice jednoduchá a přímočará: Žádné povinné množství fanoušků nikde není stanoveno. Jak to? A jak to s těmi fanoušky na sociálních sítích tedy je? Pojďme se na to podívat.