Jak zrušit firemní stránku na Facebooku? Krok za krokem

08.05.2025

Rušíte svou firmu? Končíte s podnikáním? Zakládáte novou společnost? Chcete smazat dříve nijak nevyužitý firemní profil? Nebo jen děláte "jarní úklid? A chcete kompletně smazat svůj stávající firemní profil na Facebooku? V tomto článku vám přináším praktický návod, jak na to. Jdeme na to!

Smazání firemní stránky na Facebooku

1. Jste na svém počítači (ne na mobilu).

2. Vejdete normálně na Facebook - www.facebook.com

3. Přihlásíte na svůj osobní profil, na který máte také napojen ten daný firemní profil, který chcete smazat.

4. Nahoře vpravo se přes svou profilovou fotografii přepněte na ten firemní profil, který chcete zrušit.

5. Takto se dostanete na svou firemní stránku, kterou budete chtít zrušit.

6. Zde klikněte nahoře vpravo na profilovou fotografii daného profilu.

7. Klikněte na možnost "Nastavení a soukromí"

8. Dále zvolte hned první položku "Nastavení".

9. A zde v levém menu sjeďte úplně dolů a vyhledejte možnost "Přístup a nastavení" (je u toho ikonka tří čárek a ozubeného kolečka).

10. A právě zde se dostanete do míst, kde si můžete zvolit, zda chcete svůj profil nevratně smazat = "Odstranění stránky", anebo ji jen dočasně deaktivujete, anebo jen zrušíte její zveřejnění - pro veřejnost bude smazaná, ale vy k ní stále budete mít přístup, můžete s ní pracovat, případně jednou v budoucnu ji znovu aktivovat.

Kdy je vhodné firemní stránku úplně smazat = odstranit a kdy ji jen zneveřejnit?

Deaktivace firemní stránky na Facebooku:

  • Někdy v budoucnu možná budete chtít stránku obnovit (rebranding, pauza v podnikání).
  • Zvažujete změnu své firemní marketingové strategie, ale nechcete přijít o veškerou historii, sledující a data.
  • Chystáte se spojit více stránek dohromady a zatím potřebujete čas.
  • Nejste si jistí, zda smazání opravdu chcete.
  • Potřebujete stránku jen dočasně skrýt (např. kvůli krizové komunikaci nebo pauze v provozu).

Kompletní smazání = trvalé odstranění firemního profilu:

  • Zcela končíte podnikání nebo projekt, a už ho nikdy nebudete obnovovat.
  • Stránka vznikla omylem nebo je duplicitní a nemá žádnou historii.
  • Potřebujete smazat chybný brand nebo nevhodný obsah, který už nejde opravit.
  • Přejmenování ani úpravy nestačí – chcete začít úplně od nuly (např. nový název, cílovka, styl komunikace).
  • Kdysi jste si vytvořili firemní profil s tím, že se možná někdy bude hodit, ale nikdy jste jej nevyužili.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Máte sítě. Máte kampaně. A sem tam se do nich podíváte. Zejména na ta kouzelná čísílka. Někdy rostou, jindy klesají. Někdy svými posty a kampaněmi oslovíte desítky tisíc lidí, jindy jen drobnější tisíce. Je vůbec dosah důležitý? Měli byste tuto metriku vůbec sledovat? A proč není vhodné hnát se jen za dosahy?

Správa sociálních sítí a online reklama nejsou o náhodě. Pokud jste si doteď mysleli, že pustíte jednu kampaň za 1 000 Kč měsíčně a stane se zázrak, tak vás bohužel zklamu. Pokud chcete na Facebooku prodávat, je potřeba mít v ruce jasnou strategii, která dává algoritmu dostatek dat a informací. Tím základním, co rozhoduje o výkonu kampaně, je ...

V oblasti firemních soc. sítí se pohybuju už 10 let (bože, já jsem stará :-D ). A za tu dobu se tohle prostřední extrémně proměnilo. Od doby, kdy jsme si vymýšleli texty sami a stahovali si fotky jen z fotobank, přes tvorbu vlastních fotografií, až po nutnost tvoření hlavně videí a tvorbu textů s pomocí AI. Byla to divoká jízda a věřím, že ...

Pokud mě už sledujete nějaký ten pátek, možná jste zaznamenali článek ohledně Speciální kategorie reklam u placených kampaní na soc. sítích. Zejména se to týká reklam cílící na Bydlení, Zaměstnání, Finanční produkty a Politiku. Takže pokud podnikáte například v oblasti realit, nemovitostí a bydlení, jedna z těchto speciálních kategorií reklam se...

Vlastníte firemní profil na sociálních sítích? Pak o něj určitě nechcete přijít. Ani i když nemá tisíce fanoušků, desítky tisíc reakcí a desetiletou historii, rozhodně o dosavadní práci přijít nechcete. Proto si zabezpečte svůj osobní profil. Ano, zní to divně - proč zrovna osobní profil, když se tady bavíme o tom firemním, ale má to...