Jak to, že mi Facebook PIXEL nesbírá žádné výsledky?

19.12.2024

Máte e-shop či web. Máte jej aktivní a každý den na něm přijímáte minimálně jednu objednávku. Takže jste si jistí, že je funkční. Ovšem, když se podíváte na své placené kampaně na soc. sítích, nevidíte žádné výsledky. A Facebook PIXEL se tváří, že na váš web nikdo nechodí jak je rok dlouhý. V čem by mohl být zakopaný pes? A jak odhalíte pravou podstatu tohoto problému? Pojďme se na to společně podívat.

1. Zkontrolujte administraci na svém webu

Nejprve vejděte na své webové stránky, respektive do jejich administrace a zkontrolujte, zda zde máte v pořádku vložený svůj Facebook PIXEL.

A to nejen, zda tu vůbec je, ale zda je na správném místě, zda je ve správném formátu (tedy v tom, který vám vygeneroval přímo Facebook) a zda obsahuje všechny informace a hlavně ID vašeho Facebook PIXELU.

S tímto vším vám může pomoci váš webmaster.

TIP pro vás: 

Pokud se v administraci vašeho webu ztrácíte, můžete si pomoci jednoduchým nástrojem, abyste zjistili, zda máte Facebook PIXEL na svém webu. 

Tento nástroj se jmenuje Facebook Pixel Helper a můžete si jej zcela zdarma nainstalovat do svého internetového prohlížeče jako addon. 

Není to tedy běžná součást internetových prohlížečů a musíte si jej echt nainstalovat, ovšem nemusíte se ničeho bát. Tento nástroj je naprosto zdarma a je zcela bezpečný

Jednoduše vám ukáže, zda je Facebook PIXEL nainstalovaný na vašem webu či nikoliv.

Pokud takto zjistíte, že Facebook PIXEL na svém webu nemáte, nejlépe uděláte, když zkontaktujete svého webmastera a domluvíte se s ním na nápravě.

2. Zkontrolujte nastavené eventy na svém webu

Pokud Facebook PIXEL máte v pořádku nainstalován na svém webu, tedy alespoň vám to ukazuje Facebook Pixel Helper i váš webmaster, ale stále vám nesbírá v prostředí Facebooku žádné výsledky, zejména třeba množství objednávek, přidání do košíku, page view, atd., zkontrolujte, zda máte správně nastavené jednotlivé eventy na svém webu.

To uděláte takto:

1. Jste na svém počítači.

2. Vejdete normálně na Facebook - www.facebook.com

3. Přihlásíte se ke svému osobnímu účtu.

4. V levém menu na hlavní stránce vyhledáte položku Správce reklam - takto se dostanete do svého Reklamního účtu.

5. Zde opět v levém menu klikněte na Všechny nástroje.

6. Zde v menu vyhledejte položku Správce událostí.

7. Tady se dostanete do administrace a nastavení svého Facebook PIXELU.

8. Klikněte na tlačítko Přidat události.

9. Zvolte poslední možnost Přidání nové integrace.

10. Vyberte Meta pixel.

11. Zvolte opět poslední možnost Nástroj pro nastavení událostí.

12. Vše potvrďte modrým tlačítkem Otevřete nástroj pro nastavení událostí.

13. Zde do pole pro URL adresu webu vložte URL adresu vašeho webu a přejděte na svůj web s pomocí tlačítka Otevřít web.

14. Chvíli počkejte a otevře se vám nástroj pro nastavení jednotlivých událostí na vašem webu.

15. Díky tomuto nástroji si projděte všechny jednotlivé fáze nákupu na vašem webu a zkontrolujte, zda ke všem tlačítkům máte přiřazenou událost přes Facebook PIXEL.

16. Vše následně opět potvrďte s pomocí tlačítka Dokončit nastavení.

Takto byste měli mít všechny události na svém webu, včetně samotného Facebook PIXELU, nastavené správně. 

Počkejte tedy pár hodin, maximálně den, a znovu zkontrolujte své placené kampaně, zda už vám konečně hlásí nějaké výsledky.

Tímto postupem by se vše mělo spravit.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Vlastníte firemní profil na sociálních sítích? Pak o něj určitě nechcete přijít. Ani i když nemá tisíce fanoušků, desítky tisíc reakcí a desetiletou historii, rozhodně o dosavadní práci přijít nechcete. Proto si zabezpečte svůj osobní profil. Ano, zní to divně - proč zrovna osobní profil, když se tady bavíme o tom firemním, ale má to...

Založili jste si Reklamní účet v METĚ. Nebo přebíráte přístupy od někoho jiného. Každopádně jste si všimli, že je zde špatně nastaveno časové pásmo. Řeknete si: "No big deal. Tak to změním. No booože. Však o nic nejde..." Jenže ono vás to nepustí. Co teď s tím?

Rušíte svou firmu? Končíte s podnikáním? Zakládáte novou společnost? Chcete smazat dříve nijak nevyužitý firemní profil? Nebo jen děláte "jarní úklid? A chcete kompletně smazat svůj stávající firemní profil na Facebooku? V tomto článku vám přináším praktický návod, jak na to. Jdeme na to!

Chystáte se spravovat placené kampaně na sociálních sítích a aktuálně žijete v blahé nevědomosti. Říkáte si, že to nemůže být tak komplikované nebo složité. Věříte, že to zvládnete levou zadní. Neřešíte kdopak copak. Zkrátka se do toho chcete vrhnout po hlavě a případné problémy, zádrhely a komplikace chcete řešit až po cestě. Jenže, přece jen je...

Můžeme zacílit naši placenou reklamu na sociálních sítích na fanoušky naší konkurence? A můžeme zacílit na fanoušky konkrétní uzavřené facebookové skupiny? A můžeme cílit konkrétně na Sportovní nadšence, Firmy, hotely a rekreační zařízení, nebo třeba na Domácnosti s velkou zahradou?