Jak sledovat facebookové reklamy vaší konkurence

03.02.2022

Monitorování konkurence patří k základním pilířům úspěchu každé marketingové strategie. Sociální sítě nejsou v tomto směru výjimkou. Co dělá vaše konkurence, jaké zboží propaguje a v jaké četnosti, co je pro ni stěžejní v různých sezónách?! To všechno jsou cenné informace, které vás mohou posunout kupředu. Jak sledovat vaši konkurenci a její reklamy na Facebooku?

Alfou a omegou sociálních sítí je provázanost

Sociální sítě nejsou naplněny izolovanými ekosystémy, naopak jsou přímo postaveny na sdílení a vzájemné interakci. A neplatí to jen pro značky a jejich fanoušky. Zcela opomíjet byste se svou značkou neměli ani svou konkurenci.

I s odlišnými strategiemi se můžete nechat inspirovat

Ačkoli jednoznačně platí, že každá společnost disponuje odlišnými cíli i strategiemi, jimiž se snaží vytčených milníků dosáhnout, cílové publikum se může protínat. A je to důvodem, proč se vyplatí konkurenci monitorovat i se jí do určité míry inspirovat, byť ji samozřejmě nelze přesně kopírovat.

Sledování konkurence pomocí Facebooku

Svou konkurenci můžete prostřednictvím Facebooku sledovat jednoduše a efektivně. Na samém počátku je nutné se rozhodnout, koho si pro svou analýzu vybere a kolik takových konkurentů na seznamu bude. Přesně daný počet samozřejmě není, vše je ryze individuální.

Jak pracovat na sociální síti s reklamou konkurence

Nástroje pro sledování reklamy byly původně navrženy s ohledem na myšlenku větší transparentnosti, která měla vést k tomu, že bude účinněji odhalována a nahlašována reklama závadná. Nicméně nakonec nalezly velmi dobré uplatnění v marketingu, neboť zdatný marketér umí tímto způsobem načerpat zásadní informace, které mu pomohou v budování funkčních PR aktivit.

Sledování konkurence vám odhalí zásadní informace

Co všechno taková jednoduchá analýza umí? Zjistíte s ní například to, jaké produkty konkurenční společnosti na Facebooku v reklamě fungují. Rovněž se můžete zamyslet nad tím, jak velká je intenzita, s níž na Facebooku své zboží nebo služby propaguje. 

Jaké připravuje vaše konkurence akce? Jaké využívají reklamní formáty na Facebooku? I na to si sami touto formou dokážete odpovědět.

U každé firemní stránky na Facebooku jsou všechny nastavené kampaně veřejně dohledatelné

Jak na to?

  • Vstupte na facebookový firemní profil vybrané konkurenční firmy.

  • Odrolujte níže.

  • V boční liště najděte oddíl Transparentnost stránky.

  • Kliknete na Zobrazit více.

  • A přes možnost Přejít do knihovny reklam vstupte na stránku, kde se vám zobrazí veškeré placené kampaně dané firmy.

Proč se vám vyplatí sledovat konkurenci

V první řadě se díky tomuto monitoringu můžete inspirovat ohledně toho, co propaguje a promuje vaše konkurence

Zjistíte, které produkty jsou pro ně v daném období stěžejní nebo kolik reklam mají. Podle toho snadno odhalíte, kolik přibližně do svého marketingu na síti investují. Ovšem pozor, přesný rozpočet zde ale nenajdete!

A můžete i odhadovat, zda se vaší konkurenci její investice vůbec vyplatí. Stejně tak si můžete analyzovat, jaké akce dělají, například jaké mají balíčky.

Vytěžit můžete z těchto informací i další benefit: V případě, že se chystáte přímo nakupovat na dané stránce (na daném e-shopu), tak v této části času od času můžete najít i nějaké akce, slevy, slevové kupóny, které pak také můžete sami využít.

A pozor, kromě českých firem se vám vyplatí podobným způsobem zmapovat i svou konkurenci v zahraničí.

Jaké výhody má sledování konkurence na síti:

  • inspirace

  • přehled

  • informace

  • příslovečný vhled "pod pokličku" konkurence

  • získání cenných údajů ze zákulisí

Ovšem pozor, ne všechny podstatné informace můžete tímto poměrně snadným způsobem získat!

Co konkrétního se o své konkurenci takto nedočtete?

  • rozpočty

  • rozsahy reklam

  • nastavené cílové skupiny

  • termíny reklam

  • výdělky, přínosy, zisky

  • výsledky

Závěr aneb jak na sledování konkurence na Facebooku

Facebook je poměrně mocným nástrojem, který vám umožní účinně pracovat s vaším cílovým publikem a zvýšit povědomí o vaší značce. Využít k tomu lze celou sadu nástrojů a sledování konkurence je jeden z těch velmi účinných.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Vlastníte firemní profil na sociálních sítích? Pak o něj určitě nechcete přijít. Ani i když nemá tisíce fanoušků, desítky tisíc reakcí a desetiletou historii, rozhodně o dosavadní práci přijít nechcete. Proto si zabezpečte svůj osobní profil. Ano, zní to divně - proč zrovna osobní profil, když se tady bavíme o tom firemním, ale má to...

Založili jste si Reklamní účet v METĚ. Nebo přebíráte přístupy od někoho jiného. Každopádně jste si všimli, že je zde špatně nastaveno časové pásmo. Řeknete si: "No big deal. Tak to změním. No booože. Však o nic nejde..." Jenže ono vás to nepustí. Co teď s tím?

Rušíte svou firmu? Končíte s podnikáním? Zakládáte novou společnost? Chcete smazat dříve nijak nevyužitý firemní profil? Nebo jen děláte "jarní úklid? A chcete kompletně smazat svůj stávající firemní profil na Facebooku? V tomto článku vám přináším praktický návod, jak na to. Jdeme na to!

Chystáte se spravovat placené kampaně na sociálních sítích a aktuálně žijete v blahé nevědomosti. Říkáte si, že to nemůže být tak komplikované nebo složité. Věříte, že to zvládnete levou zadní. Neřešíte kdopak copak. Zkrátka se do toho chcete vrhnout po hlavě a případné problémy, zádrhely a komplikace chcete řešit až po cestě. Jenže, přece jen je...

Můžeme zacílit naši placenou reklamu na sociálních sítích na fanoušky naší konkurence? A můžeme zacílit na fanoušky konkrétní uzavřené facebookové skupiny? A můžeme cílit konkrétně na Sportovní nadšence, Firmy, hotely a rekreační zařízení, nebo třeba na Domácnosti s velkou zahradou?