Jak mění iOS 14 prostředí Facebooku?

20.05.2021

O operačním systému iOS 14 se v poslední době hodně mluví. Často se tato novinka skloňuje s Facebookem. Jakým způsobem nový iOS 14 ovlivní reklamu na této sociální síti? A co to znamená pro vás?

Jak se kvůli iOS 14 mění reklama na Facebooku

Změny souvisejí především s tím, že systém iOS 14 výrazněji chrání své uživatele. Personalizace reklamy tak bude kvůli tomu na iPhonech těžší.

Uživatelé dostanou do rukou funkce, které jim umožní si ověřit, jaké aplikace třetích stran používají jejich soukromá data. Launch z jara letošního roku majitelům Apple zařízení přináší poměrně mocnou funkci, která zamezí aplikacím, aby mohly sledovat aktivitu mezi jinými aplikacemi a weby, jestliže k tomu uživatel nedá vyloženě svůj souhlas.

A podle dosavadních informací toto povolilo zatím jen 5 % uživatelů iOS. Zbylých 95 % uživatelů iOS má sledování zablokované.

Jak se to dotýká Facebooku?

Jak uvádí samotný Facebook, uživatelům se proto v souladu s rozhraním AppTrackingTransparency bude zobrazovat výzva, kterou bude muset vlastník zařízení explicitně povolit. Jinak sledování alias tracking jednoduše nebude umožněno, neboť ho nedovolují standardy společnosti Apple.

Co se stane s reklamami?

Prakticky dojde k tomu, že Facebook už nebude moci automaticky sbírat pro potřeby reklamy identifikační čísla zařízení (takzvaná IDFA neboli identifikátor pro inzerenty), na něž jsou programy instalovány.

Pro správce reklamy na sociálních sítích to znamená, že dojde ke změně délky atribučního okna, budou tedy výrazně ovlivněny výsledky reklamy.

Jaké důsledky vyplývají ze změn pro správce reklamy?

Správce reklamy tedy musí počítat s celou řadou omezení. Nově bude moci nastavit nejvýše osm konverzních událostí.

Slouží k tomu funkce s názvem Souhrnné měření událostí, která má nejen umožnit nastavování kampaní, ale klade důraz právě i na soukromí uživatelů. Nově bude rovněž zapotřebí ověřit vlastnictví domény. To provedete v Business Manageru, přičemž volitelnou volbou zůstane tato možnost pro všechny inzerenty.

Abyste dále předešli problémům s reklamou, tedy především tomu, že vaše reklama nebude fungovat, tj. pozastaví se, případně se vůbec nebude doručovat, musíte si ohlídat kromě ověření domény a výběru událostí ještě následující:

  • Kampaně si přednastavte na úrovni ad-setů. To znamená vybrat takovou událost, která byla nastavena v Souhrnném měření událostí. Na závěr si ještě zkontrolujte provázanost inzerátů s Pixelem/nově s doménou.

Pro koho se nic nezmění

A pozor, pokud nepoužíváte propojení kampaní s FB Pixelem, můžete zůstat bez starostí. Změny se vás netýkají.

Jestliže tento nástroj naopak využíváte výlučně pro tvorbu publik, změny se vás dotknou jen z části. Prakticky se totiž jedná o to, že vaše publika vůbec uživatele, kteří disponují novým operačním systémem iOS 14 a novějším, zahrnovat nemusejí.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si, co je nového

Stojíte před klíčovou otázkou: Dosáhli jsme 20% PNO na Facebooku - je to málo, nebo strašně hodně a musíme s tím začít něco dělat? Jaké PNO je na Facebooku vlastně "to správné"? A co když se na Facebooku nedokážete dostat pod 30% PNO? O tom všem se dočtete v tomto článku.

Nabízíte své produkty a služby pro Čechy, Slováky, ale i zákazníky z dalších zemí? Na webu to máte jednoduše vyřešené jazykovými mutacemi a různými měnami. Jenže, jak to vyřešit na soc. sítích?!