Instagram bio: Co to je a co do něj můžete napsat?

24.11.2022

Napsat skutečně dobře bio pro Instagram může vyhlížet poměrně triviálně. Ve skutečnosti to ale vyžaduje kreativitu a určitou strategii. Jak vytvořit opravdu dobré bio?

Bio na Instagramu mluví o vás a cílí na vaše publikum

Podle výzkumů si lidé už během prvních 7 sekund od setkání s vámi vytvoří dojem o tom, kdo jste. V online prostoru se tento časový úsek může ještě zkrátit.

Takovým prvním dojmem na sociální síti Instagram je právě bio neboli popis vašeho profilu. Jde o jednu z prvních informací, kterou mají lidé v souvislosti s vámi a vaší značkou šanci vidět.

Vaším nejdůležitějším úkolem při jeho vyplňování tedy bude zaujmout, ale zároveň i uživatele přimět k akci. Každého z nich je totiž potřeba vnímat jako vašeho potenciálního sledujícího a v souvislosti s tím i toho, kdo se může (nebo by se spíše měl) stát vaším zákazníkem.

Název v biu by proto měl být optimalizován na název vaší značky a zároveň na vyhledávaná klíčová slova. Tímto způsobem si zajistíte, že vás lidé spolehlivě najdou. A pokud vás ještě neznají, je šance, že se k vám dostanou na základě obecnějšího dotazu z vyhledávání.

Dobře koncipované bio na Instagramu rovněž přehledně vysvětluje, co vaše firma dělá a pro koho je určena, to znamená že definuje i vaše cílové publikum. Noví návštěvníci tak rychle pochopí, co nabízíte a zda je to pro ně vhodné.

Zapojte klíčová slova a nezapomeňte na kontakt

Zvažte rovněž i použití klíčových slov. Sama o sobě vám sice nezlepší dohledatelnost, ale mohou napomoci vašemu účtu lépe se zacílit a spojit vás s podobně smýšlejícími sledujícími.

Mohou také na první pohled vyjádřit váš záměr, což je důležité, když máte k dispozici jen omezený počet znaků. Při přemýšlení nad tím, jaká klíčová slova do svého bio na Instagramu zahrnout, myslete nejen na své vlastní základní hodnoty a zájmy, ale i na ty, které jsou vlastní vašemu cílovému publiku.

Důležité je taktéž uvědomit si, jakou sílu mají v biu odkazy. Jakýkoli odkaz v něm lze poměrně snadno najít. To můžete využít a zapojit tak mnohem lépe své zákazníky a potenciálně tak svůj profil využít pro zvýšení svého zisku. Uchopte jednoduše svůj Instagram jako pomyslnou vstupní bránu pro svůj blog nebo internetový obchod.

Stejně tak nezapomeňte na svůj Instagram přidat kontaktní informace. To znamená především vaši e-mailovou adresu, telefonní číslo a adresu kamenné provozovny.

Buďte kreativní

Ačkoli je ve vašem instagramovém biu důležité sdělit, kdo jste a co děláte, měli byste tento prostor také chápat jako místo, kde můžete ukázat svou osobnost a pobavit se.

Jedním ze způsobů, jak účelně rozčlenit text v biu Instagramu, je použití emotikonů. Ty můžete použít k rozdělení libovolných textových sekcí. Emotikony můžete použít také ke zvýraznění jakýchkoli CTA nebo k pouhému ozvláštnění bloků textu.

Ať už propagujete na Instagramu soutěž nebo kampaň s obsahem generovaným uživateli, začleňte do bia i hashtag se značkou, na který lze kliknout. Může to pomoci zvýšit angažovanost.

Závěr aneb jak napsat dobré bio na Instagram

Dobře napsané bio na Instagramu by tedy mělo být přehledné, výstižné, nápomocné k vašemu lepšímu dohledání a zároveň kreativní. Nezapomeňte na kontaktní údaje a využít můžete také speciálního hashtagu. A pokus stále nevíte, mrkněte na svou konkurenci a nechejte se inspirovat.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Stojíte před klíčovou otázkou: Dosáhli jsme 20% PNO na Facebooku - je to málo, nebo strašně hodně a musíme s tím začít něco dělat? Jaké PNO je na Facebooku vlastně "to správné"? A co když se na Facebooku nedokážete dostat pod 30% PNO? O tom všem se dočtete v tomto článku.

Nabízíte své produkty a služby pro Čechy, Slováky, ale i zákazníky z dalších zemí? Na webu to máte jednoduše vyřešené jazykovými mutacemi a různými měnami. Jenže, jak to vyřešit na soc. sítích?!

Facebook obsahuje celou řadu užitečných nástrojů pro inzerenty. Mnohé z nich možná ani neznáte. Jedním takovým je Facebook Ad Library, neboli Knihovna reklam. O co se jedná? K čemu slouží? A proč si ji zamilujete na první kliknutí? To vám prozradím právě zde. Pohodlně se tedy usaďte, začínám.

Příběhy neboli Stories na Instagramu mohou přinášet inspiraci, propagaci, ale i prodej. Jak na tento typ postů na sociálních sítích? Co stojí za úspěchem těch nejlepších značek? Jak na úspěšné Stories? I to mě dnes bude zajímat.

GDPR. Nic nového pod sluncem. Ovlivnilo už řadu oblastí a reklama na Facebooku není výjimkou. Na které důležité zásady byste v této souvislosti měli dbát?