Instagram bio: Co to je a co do něj můžete napsat?

24.11.2022

Napsat skutečně dobře bio pro Instagram může vyhlížet poměrně triviálně. Ve skutečnosti to ale vyžaduje kreativitu a určitou strategii. Jak vytvořit opravdu dobré bio?

Bio na Instagramu mluví o vás a cílí na vaše publikum

Podle výzkumů si lidé už během prvních 7 sekund od setkání s vámi vytvoří dojem o tom, kdo jste. V online prostoru se tento časový úsek může ještě zkrátit.

Takovým prvním dojmem na sociální síti Instagram je právě bio neboli popis vašeho profilu. Jde o jednu z prvních informací, kterou mají lidé v souvislosti s vámi a vaší značkou šanci vidět.

Vaším nejdůležitějším úkolem při jeho vyplňování tedy bude zaujmout, ale zároveň i uživatele přimět k akci. Každého z nich je totiž potřeba vnímat jako vašeho potenciálního sledujícího a v souvislosti s tím i toho, kdo se může (nebo by se spíše měl) stát vaším zákazníkem.

Název v biu by proto měl být optimalizován na název vaší značky a zároveň na vyhledávaná klíčová slova. Tímto způsobem si zajistíte, že vás lidé spolehlivě najdou. A pokud vás ještě neznají, je šance, že se k vám dostanou na základě obecnějšího dotazu z vyhledávání.

Dobře koncipované bio na Instagramu rovněž přehledně vysvětluje, co vaše firma dělá a pro koho je určena, to znamená že definuje i vaše cílové publikum. Noví návštěvníci tak rychle pochopí, co nabízíte a zda je to pro ně vhodné.

Zapojte klíčová slova a nezapomeňte na kontakt

Zvažte rovněž i použití klíčových slov. Sama o sobě vám sice nezlepší dohledatelnost, ale mohou napomoci vašemu účtu lépe se zacílit a spojit vás s podobně smýšlejícími sledujícími.

Mohou také na první pohled vyjádřit váš záměr, což je důležité, když máte k dispozici jen omezený počet znaků. Při přemýšlení nad tím, jaká klíčová slova do svého bio na Instagramu zahrnout, myslete nejen na své vlastní základní hodnoty a zájmy, ale i na ty, které jsou vlastní vašemu cílovému publiku.

Důležité je taktéž uvědomit si, jakou sílu mají v biu odkazy. Jakýkoli odkaz v něm lze poměrně snadno najít. To můžete využít a zapojit tak mnohem lépe své zákazníky a potenciálně tak svůj profil využít pro zvýšení svého zisku. Uchopte jednoduše svůj Instagram jako pomyslnou vstupní bránu pro svůj blog nebo internetový obchod.

Stejně tak nezapomeňte na svůj Instagram přidat kontaktní informace. To znamená především vaši e-mailovou adresu, telefonní číslo a adresu kamenné provozovny.

Buďte kreativní

Ačkoli je ve vašem instagramovém biu důležité sdělit, kdo jste a co děláte, měli byste tento prostor také chápat jako místo, kde můžete ukázat svou osobnost a pobavit se.

Jedním ze způsobů, jak účelně rozčlenit text v biu Instagramu, je použití emotikonů. Ty můžete použít k rozdělení libovolných textových sekcí. Emotikony můžete použít také ke zvýraznění jakýchkoli CTA nebo k pouhému ozvláštnění bloků textu.

Ať už propagujete na Instagramu soutěž nebo kampaň s obsahem generovaným uživateli, začleňte do bia i hashtag se značkou, na který lze kliknout. Může to pomoci zvýšit angažovanost.

Závěr aneb jak napsat dobré bio na Instagram

Dobře napsané bio na Instagramu by tedy mělo být přehledné, výstižné, nápomocné k vašemu lepšímu dohledání a zároveň kreativní. Nezapomeňte na kontaktní údaje a využít můžete také speciálního hashtagu. A pokus stále nevíte, mrkněte na svou konkurenci a nechejte se inspirovat.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Rok 2024 se s námi pomalu loučí a přinesl vám více či méně námětů na příspěvky na vaše sociální sítě. Rok 2025 v tomto ohledu nebude jiný a už teď nám nabízí několik zajímavých námětů na příspěvky. O čem tedy můžete postovat v roce 2025? Pojďme se na to podívat.

Viděla jsem mnohé, leč toto mě vždy překvapí. Člověk si pak připadá jako největší sexuální zvrhlík, že v tom nevidí nic špatného. Aneb věci, které META vyhodnotila jako sexuální obsah a zablokovala kvůli tomu buď mě, anebo celý firemní účet.

Máte za to, že nejste profesionální fotograf. Své fotky vnímáte jako velmi nekvalitní. Necítíte se na to, abyste na svůj firemní profil vkládali své fotografie. Jenže na profi fotografa nemáte budget. A tak sáhnete po fotobance. Jenže je to skutečně výhra? Je to krok správným směrem? Pojďme se na toto téma podívat pohledem správkyně...

Pohybujete se na Facebooku. Jste na počítači. Normálně pracujete, jak jste zvyklí. A najednou se vám objeví error. Nejde se vám vrátit zpátky, ani jít nikam kupředu. Co teď? Co se stalo? Jak se můžete odhlásit z Facebooku, když vám hlásí error? A jak se tato situace dá vyřešit?

Nastavujete si několikátou placenou reklamu v METĚ. Procházíte si celým nastavením krok po kroku. A najednou si všimnete podivné části "Speciální kategorie reklam". Říkáte si: "To se mě netýká..." a jdete dál... Ovšem i přesto vám to šrotuje hlavou. Co to vlastně je? K čemu to tam je? Koho se to teda týká, když vás ne? ...

Spouštíte novou kampaň v prostředí METY. Dlouho jste na ní pracovali. Vytvořili jste si celou komunikační strategii. Máte to promyšlené do posledního detailu. Ale nechcete, aby se vám reklama zobrazovala na Instagramu (nebo třeba na Messengeru, nebo třeba v Audience Network). Jak to zde tedy nastavíte? Pojďme se na to podívat.