Google+: Vše, co byste o této síti měli vědět

03.05.2018

Co to je? Google+ ještě žije? K čemu mi to bude? To je jen pár otázek, které přichází z řad mých klientů. A ani se není čemu divit. Nejen, že je sociálních sítí celá řada, a tak je těžké sledovat všechny, ale navíc je už Google+ poměrně překonaný. Pojďme si jej tedy v tomto článku trochu více rozebrat.

Historie a vývoj v čase

Google+ vznikl jako sociální síť 28. června 2011. Spustil jej tehdy, jak už název napovídá, samotný Google.

Na začátku byl Google+ zpřístupněn jen na pozvánky a pro omezený počet uživatelů. Postupně se ovšem otevřel všem, a tak nebylo divu, že už v lednu v roce 2015 zde existovalo asi 2,2 miliardy profilů. To je úctyhodné číslo a jednu dobu to bylo dokonce více než na Facebooku! Má to ale háček. Pouze 9 % z těchto uživatelů zde publikovalo nějaký veřejný obsah. Navíc to byly ve většině případů pouze komentáře na Youtube. Takže žádná velká sláva.

Na druhou stranu ti, kteří zde něco smysluplného zveřejňovali, měli klidně i tisíce sledujících. Konkurence totiž byla extrémně malá a o kvalitní obsah zde byla nouze.

Google+ dnes

Dnes Google+ stále ještě funguje. Ač jste možná o něm nikdy neslyšeli, pořád má své příznivce. Jsou to specifické skupiny uživatelů, které si Google+ v jeho počátcích oblíbily. Ovšem nečekejte davy lidí, jako jsou na Facebooku nebo na Instagramu.

Na letošní rok navíc Google připravil přes 50 aktualizací, které mají tuto sociální síť oživit.

K čemu vám je Google+ dobrý?

To ale nemění nic na faktu, že aktivních uživatelů je tu dnes velmi málo. S ostatními sítěmi se to ani nedá srovnávat. Proč byste si jej tedy měli založit? Podle mého názoru z jednoho jediného důvodu - SEO. Samotný Google totiž upřednostňuje při zobrazování ve vyhledávači ty firmy, které profil na Google+ mají. Chce tak logicky napomoci využívání své sociální sítě.

Sama jsem si to otestovala a skutečně: Příspěvky, které zveřejním na Google+, se ve vyhledávači zobrazí na vyšších pozicích než například moje články na blogu nebo odkazy na mou práci. Z tohoto pohledu to tedy má svůj význam.

Ovšem tisíce followerů, desítky lajků a spoustu komentářů neočekávejte. Spíše považujte tuto síť za strategický nástroj vašeho marketingu. Nic víc.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si, co je nového

Abyste mohli plně využívat možností Facebook Business Manageru a prostřednictvím placené reklamy zde oslovovat své potencionální zákazníky, je třeba mít fungující reklamní účet. To je naprostý základ. Často se ovšem stává, že facebookoví administrátoři reklamní účet zablokují. A věřte mi, že stát se to může i vám. V takové chvíli ale není potřeba...

Jste v situaci, kdy potřebujete sehnat nové zaměstnance a chcete využít sílu Facebooku? Facebook je sociální síť, kterou tvoří více než dvě miliardy uživatelů. Mimo komunikaci a sdílení příspěvků ovšem může sloužit také jako tržiště či burza práce.

V dnešním článku se opět vrátím do oblasti placené reklamy na Facebooku. Je to totiž jeden z nejúčinnějších a nejvyužívanějších nástrojů většiny českých firem. Ať už využíváte propagace příspěvků, sponzoringu facebookového profilu, podpory svých produktů, anebo propagace svých webových stránek.