Facebook si strhává z karty 50, 100, 150, 200 Kč postupně. Je to normální?

06.02.2025

Začínáte s facebookovými reklamami. V tomto prostředí jste noví. Nikdy předtím jste zde reklamy neměli, ani s nimi zde nemáte žádnou zkušenost. A teď najednou z ničeho nic si Facebooku od vás začne z vaší platební karty strhávat nejprve 50 Kč, pak 100 Kč, poté 150 Kč, až třeba 200 Kč. A vy teď nevíte - je to normální? Je to běžné? To i třeba Alza, která zde utrácí statisíce měsíčně, platí po takových drbkách? Je to v pořádku? Anebo je u vás něco špatně?! Máte začít malovat čerty na zeď? Pojďme se na to společně podívat.

Nejprve vás uklidním - ano, je to naprosto v pořádku

Hned na začátku bych vás chtěla uklidnit, že to není žádná chyba, není to nic nenormálního, není to žádná podezřelá aktivita.

Je to naprosto normální!

Toto se děje všem začínajícím účtům napříč celou METOU.

A dává to smysl - META vás ještě nezná. Neví, kolik zde budete chtít utrácet a zda jí vždy budete řádně platit (platí se totiž zpětně, až když zde něco utratíte).

Proto jste zde na počátku svých reklamních dnů omezeni, a to nejen výší spendu do kampaní, ale i výší utracené částky, než ji uhradíte ze své platební karty.

Nebylo by totiž moudré, aby vás zde Facebook nechal proluftovat hned na začátku desítky tisíc korun, které byste mu pak třeba ani neuhradili.

Na začátku vždy platíte po malých částkách

Proto na počátku svých reklamních dnů na METĚ platíte po takovýchto drobných částkách

Jak si ale určitě všimnete, budou se vám tyto částky postupně navyšovat, až se vám ustálí na zhruba 500 Kč - 1 500 Kč.

Jakmile tuto částku utratíte, strhne se vám automaticky z vaší platební karty.

Dá se tato částka ještě nějak navýšit?

500 Kč je pro vás stále málo?

Zasekla se vám platba právě na nějaké takové částce?

Chcete platit po vyšších částkách, abyste pak nemuseli každý měsíc posílat své účetní xy faktur z Facebooku?

Pak pro vás mám skvělou zprávu - tento limit, tato výše platby za reklamy na Facebooku se dá zvýšit.

Jak na to?

  1. Jste na svém počítači.
  2. Vejdete normálně na Facebook - www.facebook.com
  3. V levém menu si vyhledáte položku Správce reklam.
  4. Zde opět v levém menu kliknete na možnost Fakturace a platby. (Pokud tuto možnost zde nevidíte, klikněte na Všechny nástroje a zde vyhledejte položku Fakturace a platby).
  5. Zde klikněte nahoře vpravo na šedé tlačítko Nastavení plateb.
  6. A zde hned nahoře najdete limit pro platby

Zde stačí kliknout na ikonku tužky a upravit stávající částku za nějakou novou vyšší (nebo i nižší - pokud chcete).

Zprvu vás to třeba nepustí. Zprvu vám to utracenou částku bude systém navyšovat jen maličko a postupně. Ovšem po pár provedených platbách a po pár týdnech spuštěných reklam vás to pustí tuto částku významně navýšit.

Až tak, že třeba za placené kampaně v METĚ budete platit jen jednou měsíčně.

Kdy platíte za placené kampaně v METĚ?

A ještě jednou si připomeneme, kdy vlastně za placené kampaně v METĚ budete platit.

Facebook (META) si za placené kampaně strhává peníze až ve chvíli, kdy dosáhnete onoho limitu pro platby (vizte výše), anebo když dojde k danému dni fakturace (např. ve výše uvedeném Prt Scrn 15. 2. 2025).

Jakmile dojde na jednu ze dvou výše uvedených situací, Facebook si sám automaticky strhne peníze z vaší platební karty

Nepotřebuje k tomu žádné povolení. Většinou k tomu nepotřebuje ani vaši přítomnost. Nepotřebuje k tomu ničí požehnání.

Udělá tak zcela automaticky, bez debat.

Ovšem strhne si od vás jen to, co jste skutečně reálně využili (prospendovali) za placené reklamy. Ani o korunu navíc.

Navíc si nikdy nic takto nestrhává do zásoby (na horší časy). Vždy si takto od vás strhává peníze jen za to, co jste zde skutečně reálně utratili. (Pokud si zde nenabíjíte kredit - to je ale něco jiného)

Zároveň vám právě zde ve Fakturace a platby (kam už jsme se tady společně proklikali) vždy ke každé platbě vystaví fakturu, ve které přesně a jasně uvidíte, za co přesně mu platíte. 

Můžete si tak tedy vždy zkontrolovat, že platíte skutečně jen za to, co jste zde utratili.

A pokud vám platba z jakéhokoliv důvodu neproběhne, můžete ji právě zde znovu iniciovat:


Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Máte sítě. Máte kampaně. A sem tam se do nich podíváte. Zejména na ta kouzelná čísílka. Někdy rostou, jindy klesají. Někdy svými posty a kampaněmi oslovíte desítky tisíc lidí, jindy jen drobnější tisíce. Je vůbec dosah důležitý? Měli byste tuto metriku vůbec sledovat? A proč není vhodné hnát se jen za dosahy?

Správa sociálních sítí a online reklama nejsou o náhodě. Pokud jste si doteď mysleli, že pustíte jednu kampaň za 1 000 Kč měsíčně a stane se zázrak, tak vás bohužel zklamu. Pokud chcete na Facebooku prodávat, je potřeba mít v ruce jasnou strategii, která dává algoritmu dostatek dat a informací. Tím základním, co rozhoduje o výkonu kampaně, je ...

V oblasti firemních soc. sítí se pohybuju už 10 let (bože, já jsem stará :-D ). A za tu dobu se tohle prostřední extrémně proměnilo. Od doby, kdy jsme si vymýšleli texty sami a stahovali si fotky jen z fotobank, přes tvorbu vlastních fotografií, až po nutnost tvoření hlavně videí a tvorbu textů s pomocí AI. Byla to divoká jízda a věřím, že ...

Pokud mě už sledujete nějaký ten pátek, možná jste zaznamenali článek ohledně Speciální kategorie reklam u placených kampaní na soc. sítích. Zejména se to týká reklam cílící na Bydlení, Zaměstnání, Finanční produkty a Politiku. Takže pokud podnikáte například v oblasti realit, nemovitostí a bydlení, jedna z těchto speciálních kategorií reklam se...

Vlastníte firemní profil na sociálních sítích? Pak o něj určitě nechcete přijít. Ani i když nemá tisíce fanoušků, desítky tisíc reakcí a desetiletou historii, rozhodně o dosavadní práci přijít nechcete. Proto si zabezpečte svůj osobní profil. Ano, zní to divně - proč zrovna osobní profil, když se tady bavíme o tom firemním, ale má to...