Facebook nasadil nový design. Co přináší?

26.03.2020

V historii Facebooku proběhlo celkem pět zásadních změn designu. Tu poslední, nazvanou FB5, můžeme bez nadsázky označit za nejradikálnější. Pojďme se proto nyní podívat, jaké možnosti vám přináší a jak je využít na maximum.

Jak aktivovat nový design Facebooku

Možnost přepnout na nový vzhled zpřístupňuje Facebook jednotlivým uživatelům postupně. Ve chvíli, kdy bude dostupná i pro váš účet, objeví se vám nepřehlédnutelná hláška. Ta se vás zeptá, zdali máte zájem o přechod na nový design.

Po jeho aktivování se vám zobrazí krátký průvodce. Ten vás seznámí s nejzásadnějšími novinkami.

Jak vypadá nový vzhled

Zejména na monitorech s větším rozlišením neujde vaší pozornosti, že se obsah zobrazuje v celé šíři obrazovky.

Vývojáři se snažili o lepší čitelnost textu. Dosáhli toho zejména zvětšením písma cca o 10 %. Na druhou stranu to znamená, že se na obrazovku vejde méně příspěvků. Nezbývá vám tedy než více skrollovat dolů.

Změnil se vzhled jak osobních profilů, tak i skupin a stránek. Rozvržení jednotlivých prvků působí mnohem přehledněji a příjemněji na čtení.

Pokud však místo úvodní fotografie v horní části profilu používáte video, nový vzhled vás příliš nepotěší. Zatímco dříve se zobrazovalo v celé šíři, nyní vás praští do očí nepěkné okraje.

Když se podíváte na některé funkce, které většina lidí moc často nepoužívá, zjistíte, že existují sekce, pro něž vývojáři nový vzhled doposud nevytvořili. Všimnou si toho zejména správci stránek ve chvíli, kdy se rozhodnou analyzovat statistiky. V takovém případě se vám před načtením dat na malý okamžik zobrazí informace uvádějící, že Tato stránka ještě není určena pro Facebook Beta.

Přichází tmavý režim

Tmavý režim si často pochvalují programátoři, kteří tráví celé dny před monitorem. A buďme upřímní - mnozí z nás dokážou srovnatelnou dávku času zírat do novinek na sociálních sítích. Pro oči těchto uživatelů představuje tmavý režim doslova spásu.

Jak jej zapnete? Stačí v pravém horním rohu kliknout na ikonu šipky směřující dolů. Objeví se menu, v němž naleznete link pro jeho aktivaci.

Co dělat, pokud vám nový vzhled nevyhovuje

Reakce uživatelů na sebe nenechaly dlouho čekat. Jak již to u takových změn bývá zvykem, jedněm nová verze vyhovuje, zatímco jiným je proti srsti.

Naštěstí vám Facebook ponechal možnost vrátit se ke starému designu. Tuto funkci naleznete hned pod odkazem pro přepínání mezi standardním a tmavým režimem.

Pokud tak učiníte, vyskočí na vás okno, s jehož pomocí můžete vývojářům zaslat zpětnou vazbu.  

Zdá se tedy, že současný design nemusí být ještě definitivní. 

A jak se nový vzhled Facebooku líbí vám? Už jste jej vyzkoušeli?

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si, co je nového

Abyste mohli plně využívat možností Facebook Business Manageru a prostřednictvím placené reklamy zde oslovovat své potencionální zákazníky, je třeba mít fungující reklamní účet. To je naprostý základ. Často se ovšem stává, že facebookoví administrátoři reklamní účet zablokují. A věřte mi, že stát se to může i vám. V takové chvíli ale není potřeba...

Jste v situaci, kdy potřebujete sehnat nové zaměstnance a chcete využít sílu Facebooku? Facebook je sociální síť, kterou tvoří více než dvě miliardy uživatelů. Mimo komunikaci a sdílení příspěvků ovšem může sloužit také jako tržiště či burza práce.

V dnešním článku se opět vrátím do oblasti placené reklamy na Facebooku. Je to totiž jeden z nejúčinnějších a nejvyužívanějších nástrojů většiny českých firem. Ať už využíváte propagace příspěvků, sponzoringu facebookového profilu, podpory svých produktů, anebo propagace svých webových stránek.