Možná jste už o tom někdy slyšeli - když zasáhnete do nastavení reklamy na Facebooku, vyresetuje to její dosavadní výsledky a vrátí jí to do fáze učení. Co konkrétně ale resetuje fázi učení? To bude mým dnešním tématem.
Facebook nasadil nový design. Co přináší?
V historii Facebooku proběhlo celkem pět zásadních změn designu. Tu poslední, nazvanou FB5, můžeme bez nadsázky označit za nejradikálnější. Pojďme se proto nyní podívat, jaké možnosti vám přináší a jak je využít na maximum.

Jak aktivovat nový design Facebooku
Možnost přepnout na nový vzhled zpřístupňuje Facebook jednotlivým uživatelům postupně. Ve chvíli, kdy bude dostupná i pro váš účet, objeví se vám nepřehlédnutelná hláška. Ta se vás zeptá, zdali máte zájem o přechod na nový design.
Po jeho aktivování se vám zobrazí krátký průvodce. Ten vás seznámí s nejzásadnějšími novinkami.

Jak vypadá nový vzhled
Zejména na monitorech s větším rozlišením neujde vaší pozornosti, že se obsah zobrazuje v celé šíři obrazovky.
Vývojáři se snažili o lepší čitelnost textu. Dosáhli toho zejména zvětšením písma cca o 10 %. Na druhou stranu to znamená, že se na obrazovku vejde méně příspěvků. Nezbývá vám tedy než více skrollovat dolů.
Změnil se vzhled jak osobních profilů, tak i skupin a stránek. Rozvržení jednotlivých prvků působí mnohem přehledněji a příjemněji na čtení.
Pokud však místo úvodní fotografie v horní části profilu používáte video, nový vzhled vás příliš nepotěší. Zatímco dříve se zobrazovalo v celé šíři, nyní vás praští do očí nepěkné okraje.

Když se podíváte na některé funkce, které většina lidí moc často nepoužívá, zjistíte, že existují sekce, pro něž vývojáři nový vzhled doposud nevytvořili. Všimnou si toho zejména správci stránek ve chvíli, kdy se rozhodnou analyzovat statistiky. V takovém případě se vám před načtením dat na malý okamžik zobrazí informace uvádějící, že Tato stránka ještě není určena pro Facebook Beta.

Přichází tmavý režim
Tmavý režim si často pochvalují programátoři, kteří tráví celé dny před monitorem. A buďme upřímní - mnozí z nás dokážou srovnatelnou dávku času zírat do novinek na sociálních sítích. Pro oči těchto uživatelů představuje tmavý režim doslova spásu.
Jak jej zapnete? Stačí v pravém horním rohu kliknout na ikonu šipky směřující dolů. Objeví se menu, v němž naleznete link pro jeho aktivaci.

Co dělat, pokud vám nový vzhled nevyhovuje
Reakce uživatelů na sebe nenechaly dlouho čekat. Jak již to u takových změn bývá zvykem, jedněm nová verze vyhovuje, zatímco jiným je proti srsti.
Naštěstí vám Facebook ponechal možnost vrátit se ke starému designu. Tuto funkci naleznete hned pod odkazem pro přepínání mezi standardním a tmavým režimem.

Pokud tak učiníte, vyskočí na vás okno, s jehož pomocí můžete vývojářům zaslat zpětnou vazbu.

Zdá se tedy, že současný design nemusí být ještě definitivní.
A jak se nový vzhled Facebooku líbí vám? Už jste jej vyzkoušeli?
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si, co je nového
Jak ovlivňuje počasí reklamy na Facebooku
Je to jeden z faktorů, který nedokážete ovlivnit. Přitom někdy ovlivňuje vás a výsledky vašich reklam, a to nejen na soc. sítích. Počasí. Určitě už jste někdy slyšeli, že i počasí může mít vliv na výsledky vašich reklam. Ovšem jak? Do jaké míry? A jak s tím můžete do budoucna pracovat a plánovat? V tomto článku se to pokusím rozklíčovat....
Marketingový rok 2024: Připravte se už teď
Cítíte to? To už nám rok 2024 dýchá na záda. Zdá se to jako naprosto neuvěřitelné, ale už za pouhých 52 dní je tady nový rok 2024. A stejně jako jakýkoliv jiný předcházející rok, tak i ten s číslovkou 2024 přinese spoustu marketingových akcí, událostí a aktivit. Pojďme se na ně tedy s předstihem podívat, abyste se na ně mohli už teď připravit....