Založili jste si nový firemní facebookový profil? Anebo už jeden máte dlouhá léta? A až teď jste si u něj všimli, že se vám v URL adresním řádku nezobrazuje například "www.facebook.com/vase-skvela-firma", ale jen nějaké podivné znaky a čísla? A chtěli byste to napravit? Tak to jste tady správně! Právě tady si společně prakticky krok za krokem...
Facebook mi zablokoval účet pro reklamy - co teď?
Abyste mohli plně využívat možností Facebook Business Manageru a prostřednictvím placené reklamy zde oslovovat své potencionální zákazníky, je třeba mít fungující reklamní účet. To je naprostý základ. Často se ovšem stává, že facebookoví administrátoři reklamní účet zablokují. A věřte mi, že stát se to může i vám. V takové chvíli ale není potřeba panikařit. Celou situaci a její východiska vám osvětlím v tomto článku.

Facebook bedlivě kontroluje obsah reklam, chrání tak své uživatele
V dnešní době má většina sociálních sítí své přísné zásady, kterými eliminují nevhodný obsah. A hádejte co?! Facebook není výjimkou.
Abyste předešli blokaci vašeho reklamního účtu, je příhodné si důkladně prostudovat zásady pro reklamu, neboť konkrétně v případě Facebooku jsou velmi přísná.
Několik problematických bodů, které nesmí vaše reklama obsahovat:
- Diskriminační postupy, například vůči lidské rase, národnosti, barvě pleti, sexuální orientaci, genderové identitě, náboženství, věku, rodinnému nebo zdravotnímu stavu, a jiné.
- Propagaci užívání tabáku a jiných nikotinových výrobků. Stejně tak elektronických cigaret nebo vaporizérů.
- Drogy, ani léky na předpis nebo doplňky stravy.
- Nabízet zbraně, munici a doplňky k tomu příslušné.
- Sexuální podtext, explicitní a vyzývavé polohy, činnosti a jiné provokativní projevy.
- Obsah, který podněcuje k nenávisti, využívá krize nebo politické situace, šíří dezinformace a vyvolává kontroverze.
- Gramatické chyby, či vulgarismy.
- Okamžité půjčky a jiné nedůvěryhodné lákavé zisky.
- V případě reklam cílených na děti a mladistvé nesmí obsahovat nepatřičný nátlak ani jiné náznaky manipulace. Nesmí propagovat nelegální, nebezpečné nebo nevhodné produkty, služby ani jiný obsah.
- Omezuje se také alkohol, seznamky, hazardní hry, loterie nebo obchod s kryptoměnou.
Mimo porušení práv ale může blokaci účtu způsobit i špatný ohlas uživatelů, technické chyby na cílové stránce inzerátu nebo také přihlašování z velkého množství IP adres. Facebook v takovém případě vyhodnocuje aktivitu jako podezřelou a přistoupí k deaktivaci účtu.
A to už je jen krůček k blokaci reklamního účtu.
Když už k deaktivaci dojde
Pokud vám přijde upozornění, že váš reklamní účet byl zablokován z důvodu porušení zásad, neznamená to hned, že jste se dopustili nějakého trestného činu, zásadní diskriminace a podobně. Může to zapříčinit i drobná chyba, špatné užití obrázku nebo zavádějící slovo. A už je oheň na střeše.
Určitě se ale nemusíte bát, že vám hned zítra zaklepe na dveře finančák nebo exekutor. Rozhodně tak špatně na tom ještě nejste.
Jak tedy v takovou chvíli postupovat?
Nejdříve se pokuste najít příčinu
Nejdříve se pokuste najít příčinu problému, který vyvolal onu blokaci. Nikdy totiž nedojde k zablokování účtu jen tak z ničeho nic.
Vzhledem ale k obrovskému kvantu podmínek, které musí váš inzerát splnit, není příliš pravděpodobné, že onen defekt najdete, avšak je dobré se o to alespoň pokusit, chybu opravit a poučit se pro příště.
Požádejte o odblokování
Facebook zpravidla nabízí možnost zažádat o odblokování účtu. Takový proces vypadá tak, že vyplníte formulář a čekáte.
Možná budete mít štěstí a váš účet bude skutečně obnoven, spíše ale počítejte s tím, že nedostanete žádnou odezvu. Váš účet tak nadále zůstane bez možnosti spravovat reklamy. To ale neznamená, že k nim úplně ztratíte přístup a že už nikdy nebudete moct spravovat reklamy na Facebooku.
Reklamy si budete moci exportovat a prostřednictvím jiného účtu s nimi dále nakládat.
Založení nového účtu: na co si dát pozor?
Váš reklamní účet nebyl odblokován a vy jste nuceni založit si úplně nový reklamní účet? Na co si dát v takovém případě pozor?
Žádná spojitost s minulým účtem
Nový účet zakládejte ideálně pomocí jiného osobního profilu na Facebooku. Je ovšem důležité, aby to nebyl nově založený profil. V takovém případě by to Facebook vyhodnotil jako podezřelé chování.
Nová platební karta
Na nový reklamní účet rozhodně v každém případě nahrajte jinou kreditní kartu a neinzerujte ideálně stejné domény.
Pokud máte vícero účtů přidružených k jedné platební kartě, hrozí, že společně s jedním účtem vám zablokují i ty zbylé. Ale není tomu tak vždy.
Tentokrát pozor na pravidla
Pokud vám byl účet zablokován poprvé, možná to na vás zapůsobilo jako děsivá a bezvýchodná situace. Avšak jedinou hrozbou je, že Facebook nevyhoví vaší žádosti o odvolání a vy si budete muset založit úplně nový účet. Nic horšího se nestane.
Na novém účtu si pak dejte o to větší pozor, abyste znovu neporušili zásady pro reklamy a nemuseli stejná martyria podstupovat znovu. Jakmile už totiž jednou u vás má Facebook zaznačený "černý puntík", bude si vás více hlídat.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si, co je nového
Máte sítě. Máte kampaně. A sem tam se do nich podíváte. Zejména na ta kouzelná čísílka. Někdy rostou, jindy klesají. Někdy svými posty a kampaněmi oslovíte desítky tisíc lidí, jindy jen drobnější tisíce. Je vůbec dosah důležitý? Měli byste tuto metriku vůbec sledovat? A proč není vhodné hnát se jen za dosahy?
Jak konečně nakopnout prodeje přes Facebook?
Správa sociálních sítí a online reklama nejsou o náhodě. Pokud jste si doteď mysleli, že pustíte jednu kampaň za 1 000 Kč měsíčně a stane se zázrak, tak vás bohužel zklamu. Pokud chcete na Facebooku prodávat, je potřeba mít v ruce jasnou strategii, která dává algoritmu dostatek dat a informací. Tím základním, co rozhoduje o výkonu kampaně, je ...