Co resetuje fázi učení u reklam na Facebooku?

07.12.2023

Možná jste už o tom někdy slyšeli - když zasáhnete do nastavení reklamy na Facebooku, vyresetuje to její dosavadní výsledky a vrátí jí to do fáze učení. Co konkrétně ale resetuje fázi učení? To bude mým dnešním tématem.

Co je fáze učení?

Než si ale vysvětlíme, co resetuje fázi učení, je potřeba si vůbec vysvětlit, co to vlastně ta "fáze učení" je

Jedná se o časové období, kdy Facebook zjišťuje, koho podle vámi nastavených cílů u kampaně bude nejlepší oslovit. Zkouší, testuje, učí se. Proto ten název "fáze učení". Tato fáze může trvat různě dlouho. 

Aktuálně se uvádí, že se z fáze učení dostanete po dosažení alespoň 50 konverzí za týden

To jinými slovy znamená, že musíte získat přes reklamu alespoň 50 objednávek (například), aby se reklama dostala z fáze učení.

Proč je důležité dostat se z fáze učení?

Teď vás možná napadá otázka: "Proč je vlastně důležité dostat reklamu z fáze učení? Proč by v této fázi nemohla zůstat reklama navždy?"

A odpověď je jednoduchá - protože ve fázi učení není vaše reklama tak efektivní. Facebook v této fázi zkouší oslovit nejrůznější lidi, zkouší a testuje, kdo s největší pravděpodobností udělá vámi požadovanou akci. Jenže, toto dělá hodně naslepo. Zkouší, testuje. Nejde na jistotu.

Kdežto, když se vaše reklama dostane z fáze učení, může být mnohem efektivnější a přínosnější, protože jde Facebook více na jistotu. Ano, pořád to není 100%, ale už je to mnohem lepší a efektivnější, než ve fázi učení.

Fáze učení se také může v průběhu úplně stopnout, a to vy samozřejmě nechcete. Proto je dobré se z fáze učení co nejrychleji dostat.

Co resetuje fázi učení?

A teď tedy k našemu hlavnímu tématu tohoto článku. Co tedy resetuje fázi učení? Jedná se například o změnu cílení, změnu umístění, změnu události optimalizace, změnu reklamy (text, fotografie, popisky, apod.), ale i výraznější změna rozpočtu (o více než 25 %).

To všechno resetuje fázi učení.

Co to pro vás znamená v praxi? Pokud provedete jednu z výše zmíněných změn, fáze učení se celá resetuje, vrátí se na začátek a Facebook znovu začne testovat, zkoušet a hledat to nejoptimálnější řešení pro vás. Dosavadní závěry jakoby neexistovaly (nebojte, o žádné dosavadní výsledky a čísla nepřijdete) a Facebook začíná zase od znovu.

Proto se nedoporučuje zasahovat do úspěšných a funkčních reklam, které vám nesou kýžené výsledky. Spíše je lepší v takové chvíli kampaň zduplikovat a znovu ji nastavit s novými změnami. A až po nějaké době je navzájem vyhodnotit a nechat spuštěnou jen tu nejlepší.

Pokud vám ale reklama vůbec nefunguje, nepřináší vám vámi požadované výsledky a spíše jen slepě utrácí peníze, pak je určitě vhodné do reklamy zasáhnout, pozměnit její nastavení, a to i za cenu resetování fáze učení.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Nastavili jste si placené kampaně v METĚ. Očekávali jste, že si bude META strhávat nějaké peníze z vaší karty. Jenže teď je to mnohem více, než s čím jste prapůvodně počítali. V čem je problém? Co se stalo? A proč si META od vás stahuje mnohem více peněz, než jste si původně propočítali?

Nechodí vám kódy z Facebooku, Business Manageru či Meta Business Suite? Ať děláte co děláte, kód vám nikdy nechce dojít? Už jste si zkoušeli i odblokovat telefonní číslo, volat na svého operátora, nebo upravovat nastavení na e-mailu, ale pořád nic nepomáhá? Pak pro vás mám skvělou zprávu! Zjistila jsem, jak to vyřešit! A ne, nová SIM karta...

Dnes za vámi přicházím s upozorněním na nejnovější chybu ze strany METY, na kterou jsem sama nedávno narazila. Pokud nastavujete placené kampaně ve Správci reklam (reklamním účtu v METĚ), nejspíš je z důvodu úspory času a zjednodušení nastavení duplikujete. Jenže to může být problém. Proč? Vše vám v tomto článku vysvětlím.

Chcete získat nové kontakty? Nové e-mailové adresy, nová telefonní čísla, nebo rovnou lidi, kteří vás přímo kontaktují? To vše je v METĚ možné. Jenže, stejně jako vše ostatní, i toto má své háčky a není to úplně tak růžové, jak se může na první pohled zdát. Ale postupně. Na všechno se společně podíváme. Pojďme tedy na to!

Byl normální všední den. Všichni mířili do práce, do školy. Všichni se chystali někam běžet. Ale vám se zastavil svět. Jakoby vše najednou zamrzlo. Nedokážete se dostat na svůj účet na Facebooku. A na e-mailu vám do obličeje svítí obyčejný e-mail "Váš účet byl zablokován. Pokud jej chcete odblokovat, musíte se odvolat."