Kdy postovat na Instagram
Přidávání příspěvků na Instagram má svá pravidla. A to nejen z hlediska obsahu, ale i při výběru konkrétního času. Kdy nastává ten nejlepší moment pro přidání dalšího postu?
Influencer marketing patří v posledních letech ke stále častěji využívaným způsobům propagace produktů i služeb. Kde se používá a jak si vybrat vhodného influencera? Na to získáte odpověď v tomto článku.
Influencer je, zjednodušeně řečeno, osoba, která svými názory a postoji dokáže ovlivnit další jedince.
Influencer marketing proto vsází právě na specifické psychologické aspekty působení reklamy. Zásadní je pro tento druh marketingu především specifická vyšší účinnost. Lze totiž říci, že současný zákazník se chová odlišně. Je ochoten méně věřit značce jako takové, ovšem více čte recenze a dbá na osobní doporučení.
Influencer coby osoba, která dokáže vzbudit důvěru, proto představuje vysoce účinný způsob, jak vám může prostřednictvím sociálních sítí budovat sílu vaší značky, produktu nebo služby.
Ačkoli největší sociální sítí je v současné době Facebook, za nejúčinnější je z pohledu influencer marketingu považován Instagram. Průzkumy uvádějí, že až 60 % uživatelů se o nových značkách dozví právě z Instagramu. Obdobně účinným propagačním kanálem pro influencer marketing je Youtube.
Zároveň právě díky jeho vysoké účinnosti jej lze doporučit i malým značkám, které nemají na digitální marketing tak rozsáhlý rozpočet.
Každé marketingové rozhodnutí, a to i tedy výběr influencera, by mělo být podpořeno vědomím, čeho se snažíme tímto krokem docílit. Co je vašim cílem? Jde vám o podporu prodeje? Uvedení nového produktu na trh? Nebo zvyšování povědomí o značce?
Toto je velice důležité si na začátku stanovit, abyste pak nehonili vzdušné zámky a přitom ani nevěděli, kam míříte.
Influencera je nutné vybírat v souladu s filozofií vaší značky, ale také s filozofií a zaměřením obsahu daného influencera.
Není vhodné vybírat influencera, který nemá žádné domácí zvíře, pokud chcete, aby propagoval vaše krmivo pro zvířata. Nebo naopak není vhodné poptávat bezdětnou influencerku, když jediným vašim produktem jsou plenky pro děti.
Proto vždy vybírejte daného influencera pečlivě a s rozvahou. Klidně si na to dejte dostatek času.
Nevíte, kde takového člověka najít? Jak na takového člověka narazit? Pomoci vám s tím může analýza hashtagů a klíčových slov, která jsou pro značku nejvýstižnější. Tato klíčová slova můžete následně vložit do vyhledávání v Google i pro hledání hashtagů na konkrétní platformě. Vybírat můžete také z databáze influencerů lafluence.com.
Často se setkávám s názorem, že když už spolupráce s influencerem, tak jen s tím největším. Rozsah publika u samotného influencera přitom vůbec není klíčový.
Ukazuje se naopak, že velmi úspěšně mohou působit spíše mikroinfluenceři, tj. ti, kteří mají v českých podmínkách minimálně 5.000 sledujících. Ti jsou často vnímáni důvěryhodněji cílovou skupinou, kterou lze označit spíše za specifickou komunitu.
U takového influencera může být ceněn určitý hlubší vhled do dané problematiky a vyšší míra autentičnosti. Zjednodušeně řečeno, sledující sledují dotyčného influencera proto, že si cení jeho konkrétních názorů, vnímají ho na přátelské rovině a věří mu, nikoli pro jeho popularitu obecně.
Výhodou je i významně nižší nákladovost takovéto marketingové kampaně.
Obecně je nutné vyhodnotit:
Všímejte si i struktury komentujících, zda se jedná stále o tytéž osoby nebo se fanoušci střídají.
Bohužel účinnost influencer marketingu vám mohou snižovat falešní influenceři s falešnými nakoupenými sledujícími. Napomoci k jejich odhalení vám mohou specifické nástroje, například HypeAuditor či IG Audit, který je dokonce bezplatný.
Přidávání příspěvků na Instagram má svá pravidla. A to nejen z hlediska obsahu, ale i při výběru konkrétního času. Kdy nastává ten nejlepší moment pro přidání dalšího postu?
Instagram může být poměrně silným nástrojem pro vizuální prezentaci značky. Jaká pravidla se u profilů vyplatí dodržovat? Na co byste neměli zapomínat? A jaká jsou základní pravidla grafiky na Instagramu? V tomto článku jsem vám sepsala vše podstatné.
Zkrátka PNO představuje pomyslné zaklínadlo mnoha majitelů firem. O co se vlastně jedná? K čemu slouží? A proč jej firmy a podnikatelé tak řeší? Já už to vím a vy to budete po přečtení tohoto článku vědět taky.