Umělá inteligence ovlivňuje (a do budoucna ještě ovlivní) celou řadu oborů. Mezi ně patří i marketing. Jak mohou nástroje jako ChatGPT pomoct v tomto oboru? Jak je můžete využít při správě svých sociálních sítí? A na co je potřeba si dát velký pozor?
Chybí vaší značce duše? Zkuste Instagram
Instagram už dávno není pouze osobní galerií lidských příběhů. Velkou službu může prokázat i firmám. Jako firemní marketingový nástroj vám může pomoci budovat osobitou a atraktivní značku.
Instagram je sociální síť založená na vizualizaci, na které všechno stojí a padá. Pokud jste společnost, která má co ukázat a prostor Facebooku vám neumožňuje naplno využít svůj potenciál, Instagram může být dobrou volbou. Jestli ale nevidíte potenciál tvořit poutavý a originální obsah, neztrácejte na této sociální síti svůj drahocenný čas. Bez dobrého vizuálu si zde pravděpodobně neškrtnete.
Lidé na Instagramu hledají něco výjimečného. Často sledují uživatele, kteří hodně cestují, hledají zážitky v nových restauracích, zkouší neznámá jídla na neznámých místech, zkrátka žijí jinak a dobrodružněji, než je běžné.

V případě prezentace firmy se jedná o ten samý případ, pouze v bledě modrém. Nejúspěšnější jsou na Instagramu firmy s kreativními a autentickými příspěvky, ať už obrazem či obsahem. Instagram vám poskytuje jedinečnou možnost otevřít okno do duše vaší značky. Nestačí říct, že je
vaše značka nespoutaná, mladá a energická. Přidejte posty, které to budou dokreslovat. Když ukážete followerům obsah, se kterým se budou schopni ztotožnit a dokážete tak mezi vámi vytvořit emocionální vazbu, bude váš vztah fungovat a pravděpodobně se bude i dále rozvíjet.
Ucelený obsah
K větší oblíbenosti u vašich potenciálních i stávajících zákazníků přispěje ustálený obsah. Co to přesně znamená?
- Postujte tak, aby obrazová i psaná forma příspěvku byly v souladu. Představte si, že zrovna sháníte do firmy mladého energického kreativce. Těžko ho nalákáte na fotku dokonale uklizeného a nudně bílého open spaceu s kolegy u počítačů, kteří vypadají jako roboti.
- Příspěvky by měly být v barevné rovnováze, aby zobrazení vašeho profilu lahodilo oku. Neznamená to, že musíte fotit fotky jen v červenobílé barvě, ale používejte při následných úpravách podobné filtry, které se vzájemně barevně neruší. Když bude jedna fotka vyšisovaná a další s přehnaným kontrastem, nevypadá to moc dobře. Používání filtrů je hodně praktické, protože dokážou vykouzlit i z obyčejné fotky poklad. Podle serveru designschool.canva.com je celosvětově nejoblíbenější filtr Clarendon.
- Zkuste přispívat v pravidelných časových intervalech. Profil, který vloží jeden příspěvek za měsíc, asi moc úspěchu nesklidí. Je potřeba udržovat sledující v kontaktu. Když zvládnete přidávat fotky v pravidelných časových intervalech (každý den kolem osmé hodiny večer, každý pátek kolem šesté apod.), mají vaši sledující prostor se na příspěvky těšit.

Vizuální stránka hraje v dnešní době důležitou roli. Nepodceňujte ji a zvažte, jestli byste nemohli dále rozvíjet identitu firemní značky pomocí propracovaného a nápaditého instagramového účtu.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si, co je nového
Audience network - co to je?
Audience Network je důležitou funkcionalitou z dílny společnosti Meta. K čemu slouží? Jak ji můžete využít? A proč by vás vůbec měla zajímat? Přináším vám odpovědi na vaše otázky.
Facebook a Instagram vkládají svým uživatelům do rukou vynikající možnost, jak efektivně zasáhnout cílové publikum. Lze ovšem upravovat na těchto sítích placené kampaně po jejich spuštění? Můžete do reklam zasahovat? A jaká to má omezení?