Dnes za vámi přicházím s upozorněním na nejnovější chybu ze strany METY, na kterou jsem sama nedávno narazila. Pokud nastavujete placené kampaně ve Správci reklam (reklamním účtu v METĚ), nejspíš je z důvodu úspory času a zjednodušení nastavení duplikujete. Jenže to může být problém. Proč? Vše vám v tomto článku vysvětlím.
Bez komunikace nebudou koláče...
Jasně. Vy to víte. Komunikace - otevřená, upřímná, aktivní, oboustranná, přímá - je základem všech dobrých vztahů. Všech vztahů. A ano, to i těch pracovních. Spoiler: I těch, které jsou mezi vámi a agenturou, nebo třeba markeťákem externistou. Bez p̶r̶ác̶e̶ komunikace nebudou koláče...

Proč bez nepříjemné diskuze nebude spolupráce se mnou (anebo s jakýmkoliv jiným markeťákem) fungovat?
Dnes otevřu trochu více filozofické téma. Téma, které vám nepřinese žádný konkrétní návod, ani žádnou tajnou "vyfikundaci", díky které instantně zbohatnete (to někdy příště).
Dnes to bude téma, které vám je asi od přirození jasné. Jenže... Dnes a denně se setkávám s lidmi, kterým to zas tak jasné není, nebo spíše, lépe řečeno, mají zkreslené představy o tom, jak to vlastně v reálu funguje.
Ať už začnete spolupracovat s marketingovou agenturou, externím markeťákem, anebo jakýmkoliv jiným dodavatelem, obchodním partnerem, nebo kýmkoliv jiným, připravte se na nutnost aktivní, četné a hlavně intenzivní komunikace.
Tu máš a starej se...
Bohužel to nefunguje tak, že danému člověku/subjektu dáte přístupy na své sítě, do svých reklamních nástrojů a "starej se...". Minimálně tedy ne na začátku.
Po půl roce/roce spolupráce si to dokážu živě představit, protože takto už s mými dlouhodobými klienty fungujeme. Jenže na začátku to bude znamenat hodně intenzivní a někdy i hodně nepříjemnou komunikaci (zpětné vazby, výtky, kritiky, neshody).
Bez toho to bohužel nejde. Bez toho ta spolupráce nebude fungovat.
A ač vždycky říkám, že svět není černo-bílý, v tomto případě to takto černobílé (nebála bych se říct) skutečně je.
Proč o tom vlastně píšu?
Proč vám to teď vůbec říkám?! Vy přeci nejste natvrdlí, vy to přeci víte... No... Možná to víte, ale možná si teď nedokážete představit, jak skutečně intenzivní to v reálu bude.
Ta komunikace bude opravdu hodně, hodně intenzivní. Na denní bázi. Možná až tak, že si budete říkat, zda nebylo lepší, když jste si to dělali svépomocí sami. Že vám teď mnohem více času a energie žere jen samotná komunikace.
Jenže... Bez komunikace to skutečně nepůjde.
Zatím bohužel nikdo neumíme číst myšlenky, nemáme rentgenové vidění, abychom viděli za zdi vaší firmy, nevlastníme křišťálovou kouli, abychom vyvěštili, kam se svou firmou míříte. To všechno nám musíte říct vy. A to znamená e-maily, telefonáty, schůzky.
Proto, když si domlouváte spolupráci s markeťákem, agenturou, externistou, anebo se mnou, počítejte (minimálně alespoň na začátku) s hodně intenzivní komunikací. Nebojte, nebude to takto navždy. Ono se to uklidní. Ale na začátku s ní skutečně počítejte. Ať pak nejste rozladěni.
Kdo je připraven, není překvapen!
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si jako první, co je nového
Chcete získat nové kontakty? Nové e-mailové adresy, nová telefonní čísla, nebo rovnou lidi, kteří vás přímo kontaktují? To vše je v METĚ možné. Jenže, stejně jako vše ostatní, i toto má své háčky a není to úplně tak růžové, jak se může na první pohled zdát. Ale postupně. Na všechno se společně podíváme. Pojďme tedy na to!
Byl normální všední den. Všichni mířili do práce, do školy. Všichni se chystali někam běžet. Ale vám se zastavil svět. Jakoby vše najednou zamrzlo. Nedokážete se dostat na svůj účet na Facebooku. A na e-mailu vám do obličeje svítí obyčejný e-mail "Váš účet byl zablokován. Pokud jej chcete odblokovat, musíte se odvolat."
Založili jste si nový firemní facebookový profil? Anebo už jeden máte dlouhá léta? A až teď jste si u něj všimli, že se vám v URL adresním řádku nezobrazuje například "www.facebook.com/vase-skvela-firma", ale jen nějaké podivné znaky a čísla? A chtěli byste to napravit? Tak to jste tady správně! Právě tady si společně prakticky krok za krokem...
Máte sítě. Máte kampaně. A sem tam se do nich podíváte. Zejména na ta kouzelná čísílka. Někdy rostou, jindy klesají. Někdy svými posty a kampaněmi oslovíte desítky tisíc lidí, jindy jen drobnější tisíce. Je vůbec dosah důležitý? Měli byste tuto metriku vůbec sledovat? A proč není vhodné hnát se jen za dosahy?
Správa sociálních sítí a online reklama nejsou o náhodě. Pokud jste si doteď mysleli, že pustíte jednu kampaň za 1 000 Kč měsíčně a stane se zázrak, tak vás bohužel zklamu. Pokud chcete na Facebooku prodávat, je potřeba mít v ruce jasnou strategii, která dává algoritmu dostatek dat a informací. Tím základním, co rozhoduje o výkonu kampaně, je ...





