13 největších omylů při správě sociálních sítí

13.05.2017

Správa sociálních sítí je v poslední době důležitou součástí marketingového mixu. Díky jednoduchosti a intuitivnosti samotných sítí to zvládne každý. Ovšem kvalita se tak logicky různí. Od zcela amatérských a začátečnických příspěvků až po profesionální obsah hodný největších firem.

Mnohdy příspěvky na sociálních sítí silně ovlivňují omyly, mýty, předsudky a stereotypy, které ve společnosti kolují. V tomto článku se je tedy pokusím popsat a vyjmenovat. Vy si z toho vezměte to, co se vám bude hodit.

  1. V příspěvcích to do fanoušků musíme nasypat po kilech = každý příspěvek musí být silně prodejní.

    Raději zvolte různorodý obsah, příběhy, citáty, zajímavosti, zábavu. A když už trváte na prodejním obsahu, tak jej alespoň vyvažte 50/50.

  2. Pro náš business máme zvolenou určitou cílovou skupinu. To, že na sociálních sítích oslovujeme úplně někoho jiného? Nezájem!

    Chyba! Dívejte se do statistik na sociálních sítích a snažte se cílit obsah přesně na ty lidi, které váš obsah nejvíce baví a zajímá. Postupem času samozřejmě dojdete až ke své hlavní business cílové skupině a zjistíte, jak je efektivně oslovit. Ale nezapomeňte ani na ty ostatní.

  3. Máme velmi specifický, technický či náročný produkt (službu). Na sociálních sítích proto nemůžeme být, anebo se zde nemůžeme prezentovat zábavně a zajímavě.

    Naopak! Všechny firmy, všechny produkty či služby mohou být na sociálních sítích. Vše se dá pojmout zajímavě, hravě a zábavně. Stačí jen zapojit fantazii a kreativitu.

  4. Na sociálních sítích musíme nasbírat tisíce fanoušků, jinak to nebude úspěšné a nemá to cenu.

    Tisíce fanoušků vám nezajistí miliónové obraty ani prodeje. Nebylo by proto lepší mít třeba jen stovku fanoušků, ze kterých se ale stanou loajální nakupující?!

  5. Nejsem grafik, ani střihač videí a neumím moc pracovat s moderními technologiemi. Proto nemůžu udělat tak zajímavý obsah jako mají ostatní.

    Nesmysl! V dnešní době existuje tolik nástrojů zdarma, které vám s obsahem na sociální sítě pomohou, že už člověk prakticky nemusí mít žádné technické nadání. (O některých konkrétních nástrojích jsem již psala v článku Nástroje, které vám pomohou se psaním a dalším věnuji některý z příštích článků).

  6. Statistiky, analytics a data jsou pro mě španělskou vesnicí. Neumím proto správně vyhodnotit výsledky na sociálních sítích.

    Hloupost! Statistiky, přehledy a analytiky jsou na sociálních sítích velice jednoduché a uživatelsky přívětivé. Všechny jednotlivé údaje jsou jednoduše vysvětleny a není proto problém se v nich zorientovat. Stačí se tomu pár dnů věnovat, načerpat informace a rychle zjistíte, jaká metrika je pro vás klíčová a která vás vůbec nezajímá.

  7. Do sociálních sítí musím vložit spoustu peněz, aby to mělo efekt a význam.

    Pokud tvoříte zajímavý obsah, nemusíte. Lidé si jej budou sdílet sami.

  8. Špatně kliknu a smažu celý profil.

    Nebojte. Takto jednoduché to není. Není to jako smazat text v dokumentu klávesou Delete. Všechny sociální sítě se vás několikrát zeptají, zda jste si jisti, že smazání chcete skutečně provést. A ještě i pak většinou máte nějakou tu hodinku na vrácení svého rozhodnutí.

  9. Teprve začínám a bojím se, že profil špatně nastavím.

    Bojíte se zbytečně. Na sociálních sítích, mimo Facebook, je založení firemního profilu velice jednoduché. Nemusíte znát žádné zákulisní informace ani nad tím příliš přemýšlet. Na Facebooku je sice možností více, ale s žádnou z nich neuděláte chybu. Určitě se toho tedy nebojte!

  10. Fanoušci nelajkují příspěvky. Hodnotím je proto za neúspěšné.

    Velice podobná situace jako v bodě č. 4. Prodáváte, zvyšuje se vám objem objednávek, navyšují se vám návštěvy na webu, neustále vám rostou příjmy? Proč se tedy honit za lajky u příspěvků, které ve výsledku nejsou vůbec směrodatné?! Lajky vám přece nezaplatí náklady.

  11. Nemám rád sociální sítě. Sám je nemám, proto ani firma na nich nebude.

    Každého rozhodnutí. Všichni máme právo na svobodnou volbu. Pokud vám ale již několikátý markeťák doporučuje sociální sítě, měli byste jim přece jen dát šanci.

  12. Na sociální sítě nemám čas. Kašlu na ně.

    To je výmluva. Každý problém má své řešení, a to i tento. Existuje spousta markeťáků nebo marketingových agentur, které vám už od pár stovek korun na hodinu sociální sítě budou spravovat.

  13. Už nejsem teenager, proto nemůžu být na sociálních sítích aktivní.

    Nesmysl! Všichni zde mohou aktivně komunikovat. A nezáleží na tom, jestli vám je 18 nebo 52. Stačí se vcítit do cílové skupiny, vymyslet poutavé příspěvky a komunikace je na světě!

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si, co je nového

Nedávno mě jeden můj klient přivedl na zajímavou myšlenku: Lze placenými reklamami na soc. sítích dosahovat jak velmi odvážných a ambiciózních cílů, tak i extrémně vysoké kvality zacílení? Tedy, že jinými slovy budete cílit jen a pouze skutečně na ty nejlepší, nejefektivnější a zkrátka na ty nej. lidi a na nikoho jiného? A cena za výsledek...

Facebook vás zablokoval. Nefunguje vám dvoufázové ověření. Zabránil vám zkrátka přístup do vašeho osobního účtu. Jenže vaše placené kampaně pod vaším firemním účtem vám stále běží. Máte je naplánované na neurčito. Vy je ale potřebujete ihned zastavit. Jak to tedy můžete udělat i bez toho, aniž byste se dostali do svého Reklamního účtu?

Je den jako každý jiný. Kontrolujete si svůj Reklamní účet. Chcete se podívat na výsledky svých kampaní. Na vašem profilu vše běží v pořádku. Ovšem když vejdete do svého Reklamního účtu na Facebooku (Ads Manageru / Správce reklam), nevidíte žádné výsledky jako obvykle, ale jen informaci "Máme problém načíst všechna požadovaná data.". Co s tím? Jak...